GÜNDEM

12 yıllık zorunlu eğitimde yeni düzenleme gündemde

Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci, 4+4+4 sisteminin son dört yılına yönelik değişim sinyali verdi. Çalıştayda zorunlu eğitimin geleceği tartışıldı.

12 yıllık zorunlu eğitimde yeni düzenleme gündemde
Abone Ol

Türkiye’de 12 yıllık zorunlu eğitim sisteminin geleceği yeniden gündeme geldi. Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Dr. Ömer Faruk Yelkenci, “4+4+4 sisteminin son dört yılı ile ilgili bir problem olduğu noktasında mutabakat var” diyerek değişim sinyali verdi. Eğitimciler ise zorunlu eğitimin nasıl şekillendirilmesi gerektiğini tartışıyor.

Eğitim sisteminde köklü değişiklik mi geliyor?

Milli Eğitim Bakanlığı, eğitim sisteminde yapılması muhtemel değişiklikler için akademisyenler, eğitim uzmanları, öğretmenler ve sivil toplum kuruluşlarıyla bir araya geldi. "Türkiye’de Lise Eğitiminin Dönüşümü" başlığıyla düzenlenen çalıştayda, mevcut lise eğitim sisteminin yapısı ele alındı. Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Yelkenci, açılış konuşmasında, özellikle 4+4+4 sisteminin son dört yılına yönelik eleştirilerin arttığını belirtti. Yelkenci, “Bu konuda genel bir mutabakat oluşmuş durumda. Ancak bu yalnızca eğitim kademelerinin süresiyle ilgili değil, çok daha geniş bir çerçevede ele alınması gereken bir konu” dedi.

Alternatif modeller gündemde

Son dönemde eğitim çevrelerinde 4+4+4 sisteminin yerine “1+3”, “2+2” gibi yeni modellerin tartışıldığı biliniyor. Ancak Yelkenci, Milli Eğitim Bakanlığı'nın henüz bu konuda net bir karar almadığını ve sürecin toplumsal tartışmalar ile uzman görüşleri doğrultusunda şekilleneceğini vurguladı. “Olası değişiklikler için kapsamlı değerlendirmelerin yapılması ve en doğru sonucun bulunması gerektiğine inanıyoruz. Eğitim politikaları, birçok faktörün etkilediği bir alan. Bu nedenle çok iyi tasarlanmış programlara ihtiyaç var” ifadelerini kullandı.

Zorunlu eğitimde esneklik tartışılıyor

Çalıştayda, lise eğitiminin zorunluluğu ve esneklik kazandırılması konuları öne çıktı. Eğitimciler, öğrencilerin ilgi ve becerilerine göre yönlendirilmesi, mesleki ve akademik seçeneklerin çeşitlendirilmesi gibi konulara vurgu yaptı. Katılımcılar, zorunlu eğitimin süresi ve içeriğinin çok paydaşlı bir süreçle belirlenmesi gerektiğini savundu. Çalıştayın sonuç raporunun ilerleyen günlerde Milli Eğitim Bakanlığı'na sunulacağı belirtildi.