Bolu Kartalkaya’daki Grand Kartal Otel'de yaşanan yangında 78 kişi hayatını kaybetti. Yangının ardından otelde 10 yıl çalışmış olan Erkut Malaycı, ihmalleri ortaya koyan açıklamalarda bulundu.
"Yangın merdivenlerinde personel lojmanları vardı"
Malaycı, yangın merdivenlerinin çevresinde personel lojmanlarının bulunduğunu belirtti ve şu ifadeleri kullandı:
“Otelin çevresinde atlama yerleri yoktu. Yangın merdivenlerini bulamadıkları için camdan çarşaf sarkıttılar. Elektrikler olmadığı için göz gözü görmedi. Bir de şöyle bir durum var: Yangın merdiveninin olduğu yer sadece betonarme değil. Yangın merdivenlerinin olduğu yerde personel lojmanları var. 11. kattan 1. kata kadar yangın merdiveni vardı ama çıkışı otelin çıkışı değildi, kayak odasına çıkıyordu. Her katta yangın merdivenlerinin olduğu bölgede tek kişinin kalabileceği küçük odalar vardı. Aşçı başı, resepsiyonist gibi kişiler bu odalarda kalıyorlardı.”
"Merdivenleri kullansalardı ölüme giderlerdi"
Malaycı, yangın merdivenlerinin otelin dışına çıkmadığını ve tabelaların elektrik kesintisinde işe yaramadığını belirtti:
“Otelde yangın merdiveni vardı ama iç kısmındaydı. Tabelalar vardı. Ama elektrikler kesildiği zaman oteldeki yangın merdivenlerini bulamazlardı. Bu yangın merdivenlerini kullansalardı otelin dışına çıkamazlardı. Yangın merdivenlerinin çıkışı kayak odasına gidiyordu. Orası da alev topuydu zaten. Yangın merdivenlerini kullansalardı ölüme giderlerdi.”
Malaycı ayrıca otelin kapasitesiyle ilgili şu bilgileri verdi:
“163 oda olarak biliyorum. 20 odası personele ait. 5 oda patronlara ait. 140 oda civarı bulunuyordu. Kral dairesi otelin 12. katında, suit odalar 10 ve 11. katta, köşe odalar ise bu katlarda yer alıyordu.”
"350 kişi oteldeydi"
Yangın sırasında otelde kaç kişinin bulunduğunu hesaplayan Malaycı şunları söyledi:
“Otelde 120 kişinin çalıştığını, 230 müşterinin olduğunu düşünüyorum. Yangın esnasında gececi aşçılar, kahvaltıcılar, ekmekçiler ve resepsiyonistlerden 5-6 personel ayakta olabilir. Gündüz aktif çalışan personel sayısı ise 100-120 arasında kişi vardır. Otelde ortalama 350 kişiye yakın kişi vardı.”
"Ahşap dekorasyon çok oldu"
Malaycı, yangında otelin ahşap dekorasyonunun etkili olduğunu ifade etti:
“Yangının çıktığı restoran benim zamanımda vardı ama yenilendi. Tadilat oldu. 2 yıl önce otelde restoranı, barı, lobisi, havuzu, spası, 9-10-11. katlar yenilendi. Ahşap görünüm otelde abartıldı. Otel betonarme ama ahşap dekorasyon çok oldu.”
Malaycı, otelde yangın sistemiyle ilgili eksiklikleri de vurguladı ve şu bilgileri paylaştı:
“Yağmurlama sistemi yoktu diye biliyorum. Alarm sistemi var ama tuşlu bir sistem. Bir zaman personeller tütün içtikleri için alarm devreye girdi. Patron o zaman personelleri azarladı. Ondan sonra içenler vardı ama hiçbir zaman görmedim alarm sistemini.”