AnadoluJet, 2008 yılında Türk Hava Yolları (THY) alt markası olarak kurulmuş ve Türkiye’nin yerel havayolu pazarında önemli bir yer edinmişti. Ancak, 2024 yılı itibariyle yeni bir döneme adım atan AnadoluJet, 15 yıl sonra isim değişikliği yaparak “AJet Hava Taşımacılığı Anonim Şirketi” adı altında bağımsız bir şirket olarak faaliyet göstermeye başladı. AJet, Türk Hava Yolları’nın tamamen bağlı iştiraki olarak, operasyonlarını bu yeni isimle sürdürecek.

AnadoluJet neden AJet oldu?

AnadoluJet’in ismini değiştirmesi, şirketin bağımsız bir marka olarak güçlenme çabalarını ve sektördeki rekabetçi pozisyonunu daha da sağlamlaştırma amacını yansıtıyor. Temmuz 2023 itibarıyla Türk Hava Yolları bünyesinden ayrılan AJet, artık kendi operasyonlarını özgürce yönetebilecek. Bu değişiklikle birlikte, AJet’in yolcu hizmetlerini daha verimli hale getirmesi ve Türkiye içindeki düşük maliyetli taşımacılığını arttırması bekleniyor. Ayrıca, şirketin genel müdürlük merkezi de Sabiha Gökçen Havalimanı’na taşınarak operasyonel verimlilik artırılmıştır.

AJet yolculara neler sunacak?

AJet, adını değiştirmenin yanı sıra, sunduğu hizmetlerde de yenilikler yapmayı hedefliyor. Türk Hava Yolları'nın bir yan kuruluşu olmaktan çıkıp kendi kimliğine bürünen AJet, rekabetçi fiyatlar ve kaliteli hizmet anlayışıyla sektördeki konumunu güçlendirmeyi amaçlıyor. Özellikle iç hatlarda sunduğu ulaşım seçenekleri ile daha fazla yolcuya hitap etmeyi planlayan AJet, bu değişiklikle sektördeki liderliğini pekiştirmeyi hedefliyor.

Cumhurbaşkanı Erdoğan açıkladı: Trafikte saldırgan sürücülere ağır yaptırımlar geliyor Cumhurbaşkanı Erdoğan açıkladı: Trafikte saldırgan sürücülere ağır yaptırımlar geliyor

AJet daha uygun fiyatlı uçak bileti sunuyor mu?

AJet, isim değişikliğiyle birlikte, hem marka kimliğini güçlendirmeyi hem de daha fazla yolcuya ulaşmayı hedefliyor. Bağımsız bir şirket olarak faaliyet göstermeye başlaması, özellikle Türkiye iç hat uçuşlarında sunduğu fiyat seçeneklerine yansıdı. AJet, düşük maliyetli uçuşlarla, Türk Hava Yolları’nın yüksek servis kalitesinden ödün vermeden, daha uygun fiyatlı biletler sunmayı planlıyor.

Daha uygun fiyatlar, aynı kalite

AJet, fiyatlandırma stratejisini revize ederek, uçak biletlerini daha erişilebilir hale getirmeyi amaçlıyor. Yeni fiyat politikası ile yolcular, aynı kaliteli uçuş deneyimini daha uygun fiyatlarla elde edebilecek. Özellikle Anadolu’nun çeşitli şehirlerine yapılan iç hat uçuşlarında, AJet’in sunduğu fiyatlar, rekabetçi olmayı vaat ediyor. Bu değişiklikle AJet, Türkiye içindeki seyahat edenlere, bütçe dostu seçenekler sunarak, daha geniş bir müşteri kitlesine hitap etmeyi hedefliyor.

Kaynak: Ecem Başak Orpak