Merkezi Münih’te bulunan Ekonomi Araştırma Enstitüsü’nün (Ifo) anketine göre, Alman otomotiv sektörünün iş ortamı endeksi ekim ayında eksi 27,7 puana geriledi. Bu düşüş, sektördeki üreticilerin mevcut iş durumunu kötü değerlendirmesine sebep olurken, ilerleyen aylara yönelik beklentilerde ise kısmi bir iyileşme görüldü. Almanya'nın otomotiv endüstrisi, Avrupa ve yurtdışında artan rekabetle sipariş kaybı yaşarken, şirketlerin %44,3’ü sipariş sıkıntısından etkileniyor.

Alman Otomotiv Sektöründe Iç Karartan Sonuçlar!1

Sipariş kaybı ve işten çıkarmalar kapıda

Ifo’dan yapılan açıklamaya göre, sipariş eksikliği en son Temmuz 2020'de bu düzeydeydi ve bu durum işten çıkarmaların artabileceği endişesini doğurdu. İhracat beklentilerinin de kötüleşmesiyle, endeks eksi 32,8 puana düştü; bu rakam, Kovid-19 pandemisinin ilk dalgasından bu yana en düşük seviyede. Ifo Uzmanı Anita Wölfl, “Avrupa dışından gelen yoğun rekabet, Alman otomotiv endüstrisini olumsuz etkiliyor” derken, Avrupa’nın en büyük otomobil üreticisi Volkswagen, yüksek üretim maliyetleri nedeniyle Almanya’daki bazı fabrikaları kapatmayı değerlendirdiğini duyurdu.

Alman Otomotiv Sektöründe Iç Karartan Sonuçlar!2

Altın ne kadar oldu? Gram, çeyrek kaç lira? 8 Kasım altın fiyatları Altın ne kadar oldu? Gram, çeyrek kaç lira? 8 Kasım altın fiyatları

Trump’ın gümrük vergisi tehdidi Alman otomotivini sarsıyor

Bu arada, 2024 başında ABD Başkanı olarak yeniden göreve başlaması beklenen Donald Trump’ın Avrupa Birliği’nden yapılan ithalata yüzde 10-20 oranında gümrük vergisi uygulama planları, Almanya'nın ABD’ye otomobil ihracatını da tehdit ediyor. ABD, Alman otomobil ihracatının en büyük alıcısı konumunda ve 2024’ün ilk yarısında Almanya, ABD’ye 400 bin civarında otomobil ihraç etti.

Kaynak: Haber merkezi