Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'na bağlı olarak hizmet veren Çalışma Hayatı İletişim Merkezi Alo 170, vatandaşların iş hayatına dair sorularını yanıtlamaya devam ediyor. 2010 yılından bu yana 310 milyondan fazla çağrı alan merkezde, en fazla rapor ücreti, emeklilik tarihi ve hizmet bilgisi soruldu. Ayrıca, 2011 yılından bu yana yapılan 145 binden fazla mobbing başvurusu da dikkat çekti.

310 milyon 756 bin çağrı!

Yurt içi ve yurt dışındaki vatandaşlara hizmet veren Alo 170 hattı, çalışma hayatıyla ilgili soru, şikâyet ve önerileri tek noktada değerlendirerek çözüm sunuyor. 2024 yılı boyunca 18 milyondan fazla çağrı alan merkeze, kurulduğu günden bu yana toplamda 310 milyon 756 bin 612 çağrı yapıldı.

En çok merak edilen konular

Çağrılar arasında en çok, rapor ücreti, hizmet bilgisi, sağlık aktivasyon işlemleri, emeklilik tarihi öğrenme, çeyiz-emzirme ve cenaze ödenekleri ile emekli maaşı bilgileri yer aldı. Ancak özellikle işyerinde psikolojik baskıya maruz kalan çalışanlardan gelen mobbing şikayetleri dikkat çekti.

Alo 170

Türkiye’nin ilk mobbing destek hattı

Alo 170, işyerinde psikolojik baskı gören çalışanlara destek sunan Türkiye'nin ilk ve tek çağrı merkezi olma özelliğini taşıyor. Merkezde psikologlar eşliğinde destek sağlanırken, 2011 yılından 2024 sonuna kadar toplam 145 bin 308 kişi mobbing başvurusunda bulundu.

12 ilde hizmet!

2010 yılında Karaman’da ilk çağrı merkeziyle hizmete başlayan Alo 170, şu anda Şanlıurfa, Sivas, Kütahya, Ankara, Trabzon, Bayburt, Zonguldak, Muş, Elazığ, Mardin ve İzmir olmak üzere 12 noktada faaliyet gösteriyor.

Yaren Leylek 14. kez yuvasına döndü! Yaren Leylek 14. kez yuvasına döndü!

Destek için adresler

Vatandaşlar, Alo 170 hattına doğrudan telefonla ulaşabileceği gibi www.alo170.gov.tr, www.sgk.gov.tr, www.csgb.gov.tr, www.iskur.gov.tr, www.myk.gov.tr web siteleri ve mobil uygulama üzerinden de canlı destek alabiliyor. Ayrıca, 0850 222 7 170 numaralı WhatsApp hattı ile işitme engellilere işaret dili desteği sağlanıyor.

Kaynak: AA