Bu yeni girişim, güney Hindistan’ın teknoloji merkezi Bangalore’un bazı bölgelerinde denenecek. ABD merkezli e-ticaret devi, bu hizmetin testlerine bu ay içinde başlamayı planlıyor.
Amazon’un Gelişen Pazarlar Kıdemli Başkan Yardımcısı Amit Agarwal, Yeni Delhi'deki bir etkinlikte yaptığı açıklamada, "Yakında Bangalore’da 15 dakikalık teslimat hizmetimizi test etmeye başlayacağız" dedi.
Agarwal, söz konusu hizmetin sunulacağı bölgelerdeki ürün yelpazesinin, bakkaliye ürünlerinden ev eşyalarına kadar çeşitlenebileceğini de belirtti.
Yerli rakipler Amazon'u zorluyor
Hindistan'daki hızlı market teslimat pazarında, Amazon'un rakipleri arasında yerli oyuncuların da güçlü bir varlığı bulunuyor. Zomato Ltd.'nin Blinkit hizmeti, Swiggy Ltd. ve Tata Group’un BigBasket'i gibi firmalar bu sektörde hakimiyet kurmuş durumda.
Ayrıca, Walmart tarafından kontrol edilen Flipkart da bu yıl "Minutes" adında bir hizmetle hızlı teslimat pazarına girdi.
Hedef 80 milyar ciro elde etmek
Amazon'un Hindistan'daki yöneticileri, şirketin "Smbhav" adlı yıllık etkinliğinde 2030 yılına kadar Hindistan'dan yapılan kümülatif e-ticaret ihracatında 80 milyar doların üzerinde bir ciro hedeflediklerini açıkladılar.
Bunun yanı sıra, Amazon, Hindistan’daki girişimlerin operasyonlarını desteklemek amacıyla 120 milyon dolar yatırım yapacak.
Hindistan’daki E-ticaret pazarındaki zorluklar ve eleştiriler
Amazon’un Hindistan’daki büyüme stratejisi, bazı yerel düzenlemeler ve antitröst zorluklarıyla karşı karşıya. Hindistan Ticaret Bakanı, Amazon’u yerel kuralları ihlal etmekle ve küçük işletmeleri zor durumda bırakmakla suçladı. Amazon ise bu suçlamaları reddettiğini açıkladı.
Amazon, 2013 yılında Hindistan’a giriş yaptı ve o tarihten bu yana ülkedeki e-ticaret sektörüne büyük yatırımlar yaptı. Şirket, Hindistan'a şimdiye kadar 11 milyar dolardan fazla yatırım yaptı.
Geçtiğimiz yıl ise, Hindistan’a 2030 yılına kadar 15 milyar dolar daha yatırım yapmayı planladığını duyurdu.
Bulut bilişim hizmetine 13 milyar dolarlık yatırım
Bu yatırımlar arasında, Amazon’un bulut bilişim hizmeti AWS’nin artan müşteri taleplerini karşılamak için Hindistan’daki altyapıya yapılacak 12,7 milyar dolarlık yatırım da yer alıyor.
Amazon, Hindistan'daki büyüme hedeflerine ulaşmak için büyük bir çaba sarf ederken, aynı zamanda yerel düzenlemelerle uyumlu kalmaya ve sektördeki rakipleriyle rekabet etmeye devam ediyor.