Balçova Belediyesi, vatandaşların taşınmazlarına ait imar durumu belgelerini belediyeye gitmeden internet üzerinden alabilmesini sağlayan bir uygulamayı hayata geçirdi.

Yeni sistem sayesinde vatandaşlar, ada ve parsel bilgilerini girerek imar durumlarını hızlı ve kolay bir şekilde öğrenebilecek.

Çiğli’de bayram coşkusu miniklerle taçlandı Çiğli’de bayram coşkusu miniklerle taçlandı

Vatandaşlara zaman kazandıran uygulama

Daha önce, vatandaşlar parsellerinin imar durumunu öğrenmek için belediyeye gelerek ya da telefonla bilgi alarak zaman kaybediyordu.

Belediyenin yaptığı incelemelerde, telefonla verilen bilgilerin bazen eksik ya da hatalı olabildiği ve bunun kargaşaya yol açtığı tespit edildi. Bu sorunu çözmek için geliştirilen e-imar sistemi, vatandaşlara zaman kazandırmayı amaçlıyor.

Imar

E-İmar sistemi nasıl çalışıyor?

Vatandaşlar, http://cbs.balcova.bel.tr/imardurumu adresine girerek, taşınmazlarının ada ve parsel bilgilerini yazıp imar durum belgelerini görüntüleyebiliyor.

Ancak, belediye yetkilileri bu belgenin sadece bilgi amaçlı olduğunu ve resmi işlemlerde kullanılamayacağını vurguluyor.

Başkan Yiğit: Hizmetlerimizi dijitalleştiriyoruz

Balçova Belediye Başkanı Onur Yiğit, bu uygulamanın vatandaşlara büyük kolaylık sağlayacağını belirterek, “Hemşerilerimiz kendilerine ait alanların imar durumunu artık belediyeye gelmeden internet üzerinden öğrenebilecek. Bu özellikle plan müellifleri ve gayrimenkul danışmanları için büyük bir kolaylık olacak. Vatandaşlarımızın zamanını daha verimli kullanmasını sağlayacak bu tür dijital hizmetleri artırmaya devam edeceğiz” dedi.

Balçova Belediyesi, vatandaşların işlerini kolaylaştıracak dijital dönüşüm projeleri ile hizmet kalitesini artırmaya devam edeceğini belirtti.

Kaynak: Bülten