Japonya'nın Chubu Bölgesi'nde gerçekleştirilen sıra dışı bir workshopta, Çin menşeli elektrikli araçlar Japon yedek parça üreticileri tarafından ayrıntılı şekilde incelendi. Etkinliğin en çarpıcı noktası, Çinli üreticilerin araçlarında kullandıkları az sayıda parça oldu. Özellikle BYD’nin ATTO 3 modeli, Japon mühendisleri etkileyen entegre ve basit yapısıyla dikkat çekti. Bu modeldeki elektrikli tahrik sistemi yalnızca sekiz ana bileşenden oluşuyor; motor, inverter ve dişli kutusu bu parçalar arasında yer alıyor.
Çin'in maliyet odaklı yaklaşımı
Çinli üreticiler, farklı parçaları entegre ederek üretim sürecini büyük ölçüde sadeleştiriyor. Bu yöntem, maliyetleri düşürmenin yanı sıra araçların verimliliğini de artırıyor. Aynı bileşenlerin farklı modellerde kullanılmasıyla üretim maliyetleri daha da azalıyor ve büyük çapta üretim kolaylaşıyor.
Japon ve Çin yaklaşımları arasındaki farklar
Çinli markaların maliyet odaklı stratejisi, Japonların kalite ve dayanıklılık odaklı anlayışına zıt bir yaklaşım sergiliyor. Japon mühendisler, Çinli araçlardaki parça sayısının azlığını gördüklerinde şaşkınlıklarını dile getirirken, bu basit yapının maliyetleri büyük ölçüde düşürdüğünü kabul ediyorlar.
Japon yöneticilerin yorumları
Nissin Precision Machines yetkilileri, BYD araçlarındaki parça sayısının azlığı karşısında şoke olduklarını belirtti. Sanyo Trading temsilcisi ise Çinli üreticilerin maliyetleri düşürmeye odaklandıklarını, Japon üreticilerden farklı bir kalite yaklaşımı benimsediklerini söyledi.
Bu workshop, Japon endüstrisinin elektrikli araç sektöründe ilerlemek için Çin’in stratejilerini değerlendirmesi gerektiğini ortaya koyuyor.