Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı İzmir Bölge Müdürlüğü ev sahipliğinde düzenlenen proje tanıtım toplantısında, İzmir Medya Temsilcileri ve proje yürütücüleri bir araya geldi. Toplantıda, iletişim fakültelerinde öğrenim gören öğrencilerin sektöre daha donanımlı olarak kazandırılması için izlenecek yöntemler ele alındı.

İzmir’in Maldivleri olarak bilinen Garip Adası satıldı: Yeni sahibi TRG Yapı İnşaat oldu! İzmir’in Maldivleri olarak bilinen Garip Adası satıldı: Yeni sahibi TRG Yapı İnşaat oldu!

Dijital medyanın öncüleri: Genç iletişimciler

İletişim Başkanlığı İzmir Bölge Müdürü Cengiz Kutlu Yüksel, dün yapılan kahvaltılı toplantıda gazete sahiplerini, sosyal medya ve web siteleri üzerinden yayın yapan yeni nesil yayıncıları ağırladı. Projenin sektörel ihtiyaçları karşılamadaki önemine vurgu yapan Yüksel “Dijital Medyanın Öncüleri: Genç İletişimciler (DİMGİ)” projesi ile de yeni nesil medya araçlarını etkin kullanabilen, dezenformasyona yönelik içeriklerin ayırdına varabilen ve eleştirel bakış açısına sahip sorumlu bireylerin yetişmesinin teşvik edilmesinin amaçlandığını belirtti. İzmir Bölge Müdürü Yüksel, “Proje kapsamında gençlerin yeni beceriler edinmesi, sosyal hayata aktif katılımı ile medya sektörünün ihtiyaçlarına cevap veren genç profesyoneller yetiştirme hedeflerine ulaşılması amaçlanıyor” dedi. DİMGİ proje danışmanı Doç. Dr. Sumeyra Duman da medya okuryazarlığı ve dezenformasyonla mücadele gibi konularda bilgilendirmelerin, gençlerin bilinçlenmesine katkı sağlayacağını belirtti.

Iletişi Digim

Medya sektörüne uygun yetkinlikler kazandırılıyor

DİMGİ projesi, medya okuryazarlığı, dijitalleşme, dezenformasyon ve algı yönetimi gibi konularda atölye çalışmaları ve eğitimler düzenleyecek. Ayrıca, öğrencilerin medya kuruluşlarına yapacakları ziyaretlerle sektörü yakından tanımaları sağlanacak. Meslek liselerine yapılacak deneyim aktarımı ziyaretleriyle de bilgi paylaşımı artırılacak.

Etkinliklerle mesleki bağlar güçleniyor

Projenin dikkat çeken etkinlikleri arasında şu başlıklar yer alıyor:

• Toplantılar: Proje ekibi, medya temsilcileri ve kamu kurumlarıyla bir araya gelerek projenin hedeflerini paylaşacak.
• Çalıştay: İletişim öğrencileri, sektör temsilcileri ve kamu yetkilileri, karşılıklı beklentilerini ve ihtiyaçlarını tartışacak.
• Atölye Çalışmaları: Çalıştayda belirlenen konularda medya okuryazarlığı, algı yönetimi ve dijitalleşme üzerine eğitimler düzenlenecek.
• Ziyaretler: İzmir ve Manisa’daki medya kuruluşlarına ve meslek liselerine ziyaretler yapılacak.
• Forum: Projenin sonuçlarının değerlendirileceği kapsamlı bir etkinlik düzenlenecek.

Medya sektöründen destek bekleniyor

Proje ekibi, medya kuruluşlarından forum ve çalıştaylara katılım sağlamalarını, öğrencilere staj imkanları sunmalarını ve dijital gazetecilik, içerik üretimi gibi konularda eğitimler düzenlemelerini bekliyor. Ayrıca, öğrencilerin ürettikleri içeriklerin yayınlanması, projeye olan görünürlüğü artıracak.

DİMGİ geleceğin iletişimcilerini hazırlıyor

Bu projeyle, medya sektörüne bilinçli, eleştirel bakış açısına sahip ve dijitalleşmeye uyumlu bir nesil kazandırılması hedefleniyor. Avrupa Birliği Erasmus+ Programı tarafından desteklenen bu projeyle ilgili detaylı bilgi için adresini ziyaret edebilir, sosyal medya hesaplarından erişim sağlayabilirsiniz.

Kaynak: Haber merkezi