Areda Piar’ın yaptığı Ramazan araştırmasına göre, halkın büyük çoğunluğu iftarını evde yapmayı tercih ediyor. Yüksek restoran fiyatları ve ekonomik zorluklar, dışarıda iftar yapma oranını düşürmüş durumda.

Rekabet Kurulu, dijital platformlar hakkında soruşturma başlattı Rekabet Kurulu, dijital platformlar hakkında soruşturma başlattı

Evde iftar tercih ediliyor

Araştırma sonuçlarına göre, Türkiye’de halkın %45,8’i iftarını tamamen evde yapmayı tercih ederken, %37,5’i ise sadece özel günlerde dışarıda iftar yapıyor. Dışarıda iftar yapma oranı yalnızca %14,2 civarında kalıyor. Dışarıda iftar yapanlar, genellikle orta segment restoranları tercih ediyor. Ancak, %68’lik kesim, artan fiyatlar nedeniyle dışarıda iftar yapmayı düşünmüyor. Araştırmada, restoranların fırsatçılık yaptığına dair ciddi bir algı bulunuyor.

Fiyat artışı fırsatçılık olarak görülüyor

Katılımcıların %96,1’i, restoranların iftar menülerinde fırsatçılık yaptığını düşünüyor. Fiyat artışlarının çoğunlukla fırsatçılıkla ilişkilendirildiği bu araştırmada, restoranların menülerindeki fiyat artışları dikkat çekiyor. Restoran seçiminde, %73,7’lik bir kesim fiyat uygunluğunu en önemli kriter olarak değerlendiriyor. Lezzet ve kalite ise %58’lik kesim için ön planda. Katılımcıların %78,6’sı ise popüler restoranların Ramazan menülerini gereğinden fazla gösterişli buluyor.

Kaynak: Haber Merkezi