Dragon's Dogma 2'nin yeni yamasıyla birlikte, oyuncular uzun süredir bekledikleri performans artışını elde etti. Oyunun karmaşık yapay zeka sistemi ve özellikle NPC'lerin düşünce süreçleri, işlemci üzerindeki yükü artırarak kare hızını düşürüyor olsa da, geliştirici ekip bu sorunu çözmek için önemli adımlar attı.

NPC'lerin düşünceleri ve işlemci yükü arasındaki bağlantı

Geçtiğimiz günlerde Dragon's Dogma 2 için yayınlanan bir güncelleme, oyunun grafik ve performans ayarlarına yeni seçenekler ekledi. Özellikle oyuncuların sıkça şikayet ettiği kare hızı sorunlarına yönelik bu güncelleme, oyun dünyasındaki her bir NPC'nin kendi özgün düşünce süreçleri, günlük rutinleri ve diğer karakterlerle etkileşimleri bulunuyor. Bu karmaşık yapay zeka sistemi, oyun dünyasına canlılık katarken aynı zamanda işlemci üzerinde büyük bir yük oluşturuyor. Özellikle kalabalık şehirlerde, tüm NPC'lerin aynı anda düşünmesi ve hareket etmesi, işlemcinin sınırlarını zorluyor.

Famitsu röportajında açıklamalar

Oyunun geliştirme ekibi, Famitsu ile yapılan bir röportajda, özellikle "işlemci üzerindeki aşırı yük" hakkında açıklamalarda bulundu. Ekip, Dragon's Dogma 2'de işlemci gücünün büyük bir kısmının her bir NPC'nin düşüncelerini ve bu düşüncelerin fizik hesaplamalarıyla nasıl etkileşime girdiğini işlemek için tahsis edildiğini belirtti. Özellikle şehirlerde, çok sayıda NPC'nin aynı anda görünmesi işlemciye büyük bir yük bindiriyor ve bu da kare hızında düşüşlere yol açıyor.

“Bu nedenle, şehirlerde olduğu gibi birçok NPC'nin aynı anda göründüğü sekanslarda işlemci üzerindeki yük çok yüksekti ve bu da kare hızını etkiledi. İşlemci darboğazda olduğu için, çözünürlüğü düşürmek gibi grafik işlemci tarafındaki yükü azaltmanın da kare hızını iyileştirme üzerinde pek bir etkisi olmadı.”

Dragon's Dogma 2 Artık Daha Akıcınpc'ler Oyunu Kilitleyemiyo

İşlemci darboğazı ve çözüm çalışmaları

Bu durumun çözünürlüğü düşürmek gibi grafik ayarlarıyla giderilemediğini belirten ekip, işlemci darboğazının grafik kartı üzerindeki yükten daha büyük bir sorun olduğunu ifade etti. Ancak Capcom, NPC'lerin düşünce süreçlerini gözden geçirerek her işlemin yürütme sırası gibi ince ayarlamalar yaptı. Bu sayede, Dragon's Dogma 2 artık PS5 ve Xbox Series X'te yaklaşık 50 ila 60 fps hızında oynanabiliyor. Benzer bir güncelleme Steam kullanıcıları için de uygulandı.

Ferrari F80 tanıtıldı: sadece 799 adet üretilecek Ferrari F80 tanıtıldı: sadece 799 adet üretilecek

NPC sistemi oyunun kalbinde

Kare hızı sorunları oyuncuları rahatsız etse de Dragon's Dogma 2'nin komplike NPC sistemi, oyunun temel unsurlarından biri. NPC'ler düzenli programlara sahip, kendi aralarında ilişkiler sürdürüyor ve oyuncu davranışlarına göre değişen tepkiler veriyor. Özellikle Piyonlar, oyuncularla sürekli etkileşim içinde olarak savaş sırasında yeni taktikler öğrenebiliyor, tavsiyelerde bulunabiliyor ve hatta zihinlerini kaybederlerse oyunculara saldırabiliyorlar! Bu karmaşık sistem, oyunun daha kalabalık bölgelerinde işlemcinin zorlanmasına sebep oluyor.