TUNAY AFYON/ÖZEL HABER

Fuarlar Kenti İzmir, 25-28 Eylül’de EXPO SPORT Fuarı’na ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor. Bu yıl 3’üncü kez düzenlenecek Spor Fuarı’nın düzenleyici firması, EXPO SPORT Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Murat Diyadin, İlk 2 yılın ardından spor fuarının artık uluslararası bir fuar niteliği kazandığını belirtti.  Eylül ayında yapılacak fuarla ilgili hazırlıkların devam ettiğini söyleyen Diyadin, “EXPO SPORT Fuarı, bu sene daha da kapsamlı bir hal aldığı için bazı hazırlıklarımıza daha fazla özen gösteriyoruz. Çünkü EXPO SPORT olarak, artık uluslararası spor fuarıyız. Bizim fuarımız aslında, fuardan ziyade hem festival hem fuar karışımı bir şeydir” dedi. 

Fuar, çok sayıda şampiyonaya sahne olacak

EXPO SPORT Fuarı’nın, sadece stand açılıp satış yapılan, ürün tanıtılan bir fuar olmadığını belirten Diyadin, çok fazla yarışma ve şampiyonaya ev sahipliği yaptıklarını söyledi. Fuarda, Vücut Geliştirme Türkiye Şampiyonası, dünya şampiyonası, milli takım seçmesinin yer alacağını açıklayan Diyadin, “İlk sene yapmıştık. Bunu Türkiye Vücut Geliştirme, Fitness ve Bilek Güreşi Federasyonu ile beraber yapıyoruz, Spor Bakanlığı’nın organizasyonu. Ayrıca Power Lifting Türkiye Şampiyonası yine fuarımızda. Paydaş olduğumuz bir firma ile grup dersleri, pilates dersleri, yoga dersleri oluyor. Dünya Kickboks Federasyonu’ndan Kıtalararası Kemer ve Akdeniz Kemeri’ni aldık, 2 kemer maçı olacak” ifadelerini kullandı.

“Gençlik ve Spor Bakanlığı ve HİS Federasyonu ile ortağız” 

Fuarı bu sene farklı holde düzenleyeceklerini aktaran Diyadin, “Spor Fuarı’nı A ve B hollerinde gerçekleştireceğiz. Fuar etkinliklerimizde ana partnerimiz Gençlik ve Spor Bakanlığı, çünkü bu yarışmaların hepsi bakanlığın resmi yarışma takviminde olan ve ilgili federasyonlarla yaptığımız yarışmalar. Yarışmaların bağlı olduğu federasyonlar bizim paydaşımız.” dedi. Spor Fuarı hazırlıklarına; Türkiye Vücut Geliştirme, Fitness ve Bilek Güreşi Federasyonu, Herkes İçin Spor (HİS) Federasyonu ile devam ettiklerini kaydeden Diyadin, “Fuarı düzenlediğimiz hafta, Avrupa Spor Haftası. Biz her sene fuarımızı Avrupa Spor Haftası’nda yapıyoruz. Bu bağlamda da zaten yerel yönetimle de çalışmamız gerekiyor. İzmir İl Spor Müdürlüğü, bu konudaki en büyük destekçimiz. Tüm organizasyonlarımızı beraber koordine ediyoruz. Çünkü onların iznine ve yardımına tabi yapacağımız bazı işler. Bu konuda bir başka paydaşımız da İzmir Büyükşehir Belediyesi Spor Daire Başkanlığı, onlar da bu işin bir parçası oluyor.” ifadelerini kullandı. Diyadin, ‘Türkiye’de fuarlara nakdi teşvik veren tek kurum’ olarak belirttiği İzmir Ticaret Odası’nın da 2 senedir fuarı teşvik kapsamına aldığını aktardı.
 

Karşıyaka taraftarları, eski birliği yeniden sağlamak için bir araya geliyor Karşıyaka taraftarları, eski birliği yeniden sağlamak için bir araya geliyor

“EXPO SPORT Fuarı yavaş yavaş oturuyor” 

Murat Diyadin, Spor Fuarı ile hiç yapılmamış bir şey yaptıklarını belirterek fuarın ilk senesinde zorluk yaşadıklarını söyledi. Spor endüstrisinin fuarcılıktan uzak, fazla eksiği olan bir sektör olduğunu vurgulayan Diyadin, “Bu sektörde fuarcılığı yavaş yavaş oturtuyoruz. Sektörde çok fazla firma ve üretici ile satıcı da yok. Kısıtlı bir imkanla bunu yapmaya çalıştık, kar amacı gütmeden yaptık, tek amacımız yapabilmekti, bunu da başarabildik” dedi. Fuarı 2024’te aynı şekilde devam ettirebildiklerini kaydeden Diyadin, “2 yılda daha da profesyonelleştik. Artık bu son senemizden, usta olduğumuz sene diye bahsediyoruz.” diye konuştu. Fuarın her kesimden destek gördüğünü dile getiren Diyadin, “Yabancı ziyaretçi sayısında yüzde 32 düzeyinde bir oranımız var. En az 400 kişi fuarımızdan çıkıp milli oldu. Bu işi iyice kavradık” ifadelerini kullandı.

"Firmalar, EXPO SPORT’a katılmaları gerektiğini söylüyor"

Diyadin, 2024’te düzenlenen Spor Fuarı ile birlikte insanların EXPO SPORTS’a inanmaya başladığını söyledi. Bu yılki fuar için yüzde 60 oranında bir doluluk olduğunu belirten Diyadin, “Fuarın ilk yılında 96, geçen sene 136 firma katılım gösterdi. İlk sene ziyaretçi sayımız 15 bin civarındayken bu sene 20 binlere yükseldi.  2 fuarın ardından firmalar, ‘artık buraya katılmamız lazım’ diyor.” ifadelerini kullandı. İlk sene yüzde 5 olan yabancı ziyaretçi sayısının ikinci sene yüzde 32,5’e yükseldiğini aktararak, “Uluslararası pazarda ciddi bir reklam yaptık. 2023 ile 2024’teki fuarlarını karşılaştırdığımızda her şeyin neredeyse 2 kat arttığını görüyoruz. Fuar alanı ve ziyaretçi sayısı 2 kat artış gösterdi. 2025’te de yüzde 40-50 arası bir artış bekliyoruz. Firmalar buradan mutlu ayrılıyor. Firma konusunda bir firemiz yok.” diye konuştu. 


 

Kaynak: Haber Merkezi