Doğuş Holding, Galataport projesine yönelik 1,02 milyar euroluk (1,1 milyar dolar) ödenmemiş kredisi nedeniyle önemli bir adım atarak hisselerinin bir kısmını bankalara devretmeyi hedefliyor. Holding, bu hamle ile borçlarını kapatmayı ve finansal durumunu düzeltmeyi amaçlıyor.

İkinci el otomobil piyasa fiyatları düşecek mi? İşte detaylar! İkinci el otomobil piyasa fiyatları düşecek mi? İşte detaylar!

Kredi görüşmeleri sürüyor

Galataport'un inşası için 2016 yılında alınan kredinin, tahakkuk eden faizlerle birlikte yaklaşık 1,5 milyar euroya ulaştığı belirtiliyor. Bilgi sahibi kişilerin aktardığına göre, Doğuş Holding, 6 banka ile sadakat sözleşmesi adı altında bir anlaşma imzalamak için görüşmelerini sürdürüyor. Bu anlaşmanın, bankaların Galataport’un yarısından daha azını devralmasını sağlaması bekleniyor. Eğer borç geri ödenirse, işadamı Ferit Şahenk'in hisselerini geri alma hakkı bulunacak.

Galataport projesinin geleceği

Galataport projesi, 2021’deki açılışından bu yana beklenen gelirleri ve nakit akışını sağlayamadı. İstanbul Boğazı’ndaki limanın yıllık 25 milyon ziyaretçi ve 1,5 milyon yolcu ağırlaması hedefleniyordu. Ancak inşaat gecikmeleri ve Türkiye'deki ekonomik yavaşlama bu hedeflerin gerisinde kalınmasına neden oldu. Doğuş Holding İcra Kurulu Başkanı Hüsnü Akhan, kasım ayında bir anlaşma yapmayı umduklarını belirtti.

Geçmişte Türkiye'nin en zengin insanlarından biri olan Ferit Şahenk, geçmişte yaptığı yatırımlarla dikkat çekmişti. Ancak son yıllarda şirketinin finansal durumunu düzeltmek amacıyla nakit toplamaya yönelik adımlar attı. Galataport'ta azınlık hissesi bulunan BLG Capital, projenin değerinin 2,2 milyar dolar olduğunu açıkladı ve hisselerini Doğuş Grubu'na sattığını duyurdu. Bu gelişmeler, Galataport'un geleceği ve Doğuş Holding'in finansal stratejisi açısından kritik bir dönüm noktası teşkil ediyor.

Kaynak: Haber Merkezi