GÜNDEM

Halkalı-Ispartakule hattında ışık göründü!

Ulaştırma Bakanı Uraloğlu, Halkalı-Ispartakule Hızlı Tren Hattı'nın TBM-1 ışık görme törenine katıldı. Proje, yolculuk süresini 4 saatten 1.5 saate indirecek.

Abone Ol

Halkalı-Ispartakule-Çerkezköy-Kapıkule Hızlı Tren Hattı’nın Halkalı-Ispartakule etabındaki TBM-1 Işık Görme Töreni, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'nun katılımıyla gerçekleştirildi.

Uraloğlu: İpek Demiryolu Projesi, uluslararası projelerimizin başında

Törende konuşan Bakan Uraloğlu, “Asya ile Avrupa arasında en kısa, en güvenli ve en ekonomik koridor olarak değerlendirilen İpek Demiryolu Projesi'nin hayata geçmesi, en çok önem verdiğimiz uluslararası projelerimizin başında geliyor” dedi.

Projenin detayları neler?

Bakan Uraloğlu, Halkalı-Ispartakule-Çerkezköy-Kapıkule Hızlı Tren Hattı’nın toplam uzunluğunun 229 kilometre olduğunu belirtti. Proje, 153 kilometrelik Kapıkule-Çerkezköy, 67 kilometrelik Çerkezköy-Ispartakule ve 8,4 kilometrelik Ispartakule-Halkalı etaplarından oluşuyor. Uraloğlu, mevcut hat kapasitesini 4 kat artırmayı hedeflediklerini ifade etti.

Uraloğlu’nda süre hedefi açıklaması

Uraloğlu, tüm etapların tamamlanmasıyla yolcu seyahat süresinin 4 saatten 1 saat 30 dakikaya, yük taşıma süresinin ise 8,5 saatten 3,5 saate düşürmeyi planladıklarını vurguladı. Halkalı-Ispartakule etabında genel olarak yüzde 74 ilerleme sağlandığını kaydeden Uraloğlu, 2025 yılı sonunda çalışmaların tamamlanmasını hedeflediklerini açıkladı.

İstanbul'un raylı sistem ağına katkı

Bakan Uraloğlu, Ispartakule ile Esenyurt ve Bahçeşehir'in İstanbul'un raylı sistem ağına dahil olacağını belirterek, bölgede yaşayan 3,1 milyon kişinin bu hizmetten faydalanacağını ifade etti. Uraloğlu, demiryolu hattının tamamlanmasının ardından ticari hareketliliğin artacağına ve bunun bölge ekonomisine büyük katkı sağlayacağına dikkat çekti. Ayrıca, proje kapsamında inşa edilen yeni istasyonlarla, yolcuların ulaşım sürelerinin kısalacağı belirtildi.

Demiryolu ağı genişletme hedefi

Ulaştırma Bakanı, Türkiye'nin demiryolu ağını genişletme hedefleri doğrultusunda 2053 yılına kadar demiryolu uzunluğunu 28 bin 600 kilometreye çıkarmayı planladıklarını duyurdu. Bu projelerle birlikte Türkiye'nin coğrafi konumunun sağladığı avantajların ekonomik faydalara dönüşmesi hedefleniyor.