GÜNDEM

Influencerlara yasal ve etik ilkeler eğitimi verilecek!

Ticaret Bakanlığı, "Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı" ile sosyal medya etkileyicilerine (influencer) yasal ve etik ilkeler eğitimi verileceğini açıkladı.

Abone Ol

Ticaret Bakanlığı, "Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı" ile ilk etapta 300 binden fazla takipçiye sahip sosyal medya etkileyicilerine (influencer), pazarlama iletişiminde dikkat etmeleri gereken yasal ve etik ilkelere ilişkin eğitim verileceğini açıkladı.

Dijitalleşmenin artışı ve tüketici koruma

Bakanlıktan yapılan açıklamada, dijitalleşmenin ve sosyal medya kullanımının artışıyla birlikte, sosyal medya üzerinden yapılan reklam ve paylaşımların tüketicilerin tüketim alışkanlıklarını ve satın alma tercihlerini doğrudan etkilediği belirtildi. Bu gelişmelerin tüketicilerin sosyal medya reklamları yoluyla mağdur edilme riskini de artırdığına dikkat çekildi. Ticaret Bakanlığı, Hazine ve Maliye Bakanlığı ve Reklam Özdenetim Kurulu iş birliğiyle hayata geçirilen programın, hem tüketicilerin sosyal medya platformlarında korunmasını hem de reklam verenlerin daha sağlıklı ticari bir iletişim kurabilmesini amaçladığı vurgulandı.

Eğitim programı detayları

16 Ekim'de Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nin ev sahipliğinde düzenlenen tanıtım toplantısına, Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü Reklam Kurulu Başkanlığı, Hazine ve Maliye Bakanlığı Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı, Reklam Özdenetim Kurulu temsilcileri, reklam sektörü temsilcileri ve influencerlar katıldı.

Eğitim programında, tüketici haklarından vergi mevzuatına, sosyal medya reklamlarının etik kurallar çerçevesinde nasıl yönetileceğinden reklamda kişisel verilerin korunmasına kadar geniş bir yelpazede güncel bilgiler aktarılacak. İlk etapta 300 binden fazla takipçiye sahip influencerlar bu eğitime katılacak. Programın ilk oturumu 25 Kasım'da düzenlenecek ve 1 yıl boyunca 2 ayda bir yüz yüze yapılacak. Eğitimi tamamlayan katılımcılara katılım belgesi verilecek ve isimleri Reklam Özdenetim Kurulu'nun internet sitesinde yayımlanacak.

Amaç ve hedefler

Programın amacı, sosyal medya etkileyicilerine faaliyetlerini yasal mevzuat çerçevesinde sürdürmeleri için gerekli bilinci kazandırmak ve böylece tüketicilerin doğru bilgilendirilmesini ve bilinçlendirilmesini sağlamak. Ticaret Bakanlığı, dijital mecralarda da tüketicilerin en üst düzeyde korunması için gerekli çalışmaları hassasiyetle yürüttüğünü belirtti.