Instagram, içerik üreticilerinin markalarla yaptığı iş birliklerinden kazanç sağlaması için Müşteri Görüşleri (Testimonials) adlı yeni bir özelliği devreye aldı. Bu özellikle içerik üreticileri, markaların paylaşımlarına yorum yaparak gelir elde edebilecek.
İçerik üreticileri yorumlardan para kazanacak
Instagram’ın Ortaklık Reklamları kapsamında sunulan yeni özellik, içerik üreticilerinin belirli bir ürün ya da kampanya hakkında en fazla 125 karakterlik yorumlar yazarak markalarla iş birliği yapmasına olanak tanıyor. Markalar, bu yorumları reklam gönderilerinde ve Reels içeriklerinde sabitleyerek görünürlüğü artırabilecek.
Özellik nasıl çalışacak?
- İçerik üreticileri, markalar için onaylı yorumlar oluşturacak.
- Markalar, bu yorumları reklam veya gönderi altında sabitleyerek öne çıkaracak.
- İçerik üreticileri, paylaşımlarının performansını takip edebilecek ve gerekirse geri çekebilecek.
- Meta, ödeme sürecine dahil olmayacak, anlaşmalar marka ve içerik üreticisi arasında gerçekleşecek.
Yeni model güvenilirliği artıracak
Instagram’ın paylaştığı verilere göre kullanıcıların %40’ı içerik üreticilerin önerilerine göre alışveriş yapıyor. Yeni model, markalar ve içerik üreticileri arasındaki iş birliklerini daha şeffaf hale getirmeyi ve kullanıcıların daha güvenilir yorumlara ulaşmasını sağlamayı hedefliyor.