Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, NTV canlı yayınında Türkiye’nin ulaştırma projeleri ve dijital altyapısı hakkında açıklamalarda bulundu. Uraloğlu, süper hızlı tren projesiyle İstanbul-Ankara arası ulaşımın 80 dakikaya düşeceğini bildirerek, "Saatte 350 kilometre hız yapacak olan tren, Ankara-İstanbul arası ulaşım süresini 80 dakikaya düşürecek" dedi.

Ankara-İzmir 

Ankara-İzmir arasında 824 kilometre olan mevcut demir yolunda seyahat süresinin yaklaşık 14 saat olduğunu bildiren Bakan Uraloğlu, projenin tamamlanmasıyla iki şehir arasındaki mesafenin 624 kilometre ve seyahat süresinin de 3 saat 30 dakikaya düşeceğini kaydetti. Proje uzunluğu 508 kilometre olan Ankara İzmir Hızlı Tren Projesi’nin, saatte 200 kilometre işletme hızı ile elektrikli ve sinyalli olmasının öngörüldüğünü anlatan Uraloğlu, projenin 2027’de hizmete açılmasının planlandığını kaydetti.

Mezarlıkta iskambil oynadılar! Mezarlıkta iskambil oynadılar!

Halkalı-Kapıkule

Asya-Avrupa koridorunun ilk parçasını oluşturan Halkalı-Kapıkule Demiryolu Projesi’nin İpek Demir Yolu güzergâhının Türkiye’den geçen bölümünün Avrupa bağlantısını oluşturan en önemli halkalarından birini teşkil ettiğini anlatan Uraloğlu “229 kilometre güzergâhta saatte 200 kilometre hıza uygun, çift hatlı, elektrikli ve sinyalli olarak hem yük hem de yolcu taşımacılığı yapılabilecek yeni hızlı tren hattı inşa edilecek” dedi. Uraloğlu, söz konusu projenin tamamlanmasıyla Halkalı-Kapıkule (Edirne) arası yolcu seyahat süresinin 4 saatten 1 saat 30 dakikaya, yük taşıma süresinin de 8 saat 30 dakikadan 3 saat 30 dakikaya ineceğini vurguladı.

Bursa-İstanbul

Bakan Uraloğlu, Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Hızlı Tren Projesi tamamlandığında, YHT’lerle, hem Ankara-Bursa hem de Bursa-İstanbul arası seyahat süresinin yaklaşık 2 saat 15 dakika olacağını belirterek “Ankara-İstanbul YHT Hattı’na bağlantılı olarak 201 kilometre uzunluğundaki Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli arasında saatte 200 kilometre hıza uygun yeni çift hatlı, elektrikli ve sinyalli hızlı tren hattı planlandı” diye konuştu.

Mersin-Gaziantep

Uraloğlu, Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep arasında 160-200 saatte kilometre hıza uygun, çift hatlı, elektrikli ve sinyalli hızlı demir yolu hattı planlandığını anlatarak, şöyle devam etti: Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep arası mevcutta 361 kilometre olup, projenin tamamlanmasıyla mesafe 295 kilometreye ve 6 saat 23 dakika olan seyahat süresi 2 saat 15 dakikaya düşecek. Toplam proje uzunluğu 303 kilometre olan Mersin-Adana-Gaziantep Hızlı Tren Projesi’nin 25,5 kilometrelik Gaziray kesimi 5 Kasım 2022’de hizmete açıldı

Kaynak: Haber merkezi