Dünyanın önde gelen marka değerlendirme şirketlerinden Brand Finance, her yıl yayımladığı "City Index" listesiyle öne çıkıyor. 2024 yılı araştırması kapsamında İstanbul, Antalya ve İzmir; dünyanın en prestijli 100 marka şehri arasında yer aldı. 20 ülkede 15 bin kişiyle yapılan anket sonucunda hazırlanan listede; şehirlerin tanınırlık, saygınlık, kültür, yaşanabilirlik, iş hayatı gibi kriterler değerlendirildi.
İstanbul 51'inci sırada yükseliş gösterdi
Geçtiğimiz yıl 57'nci sırada bulunan İstanbul, bu yıl 51. sıraya yükseldi. İstanbul’un tanınma kategorisinde 31'inci sırada olduğu belirtilirken, saygınlık açısından ise 51. sırada yer aldı. Şehrin dünya çapında bilinirliğini daha da artırmak adına dijital platformlarda daha güçlü bir varlık sergilemesinin önemine dikkat çekildi.
Antalya ve İzmir listede
Turizmiyle öne çıkan Antalya, genel sıralamada 93'üncü olurken, İzmir 98'inci sırada yer aldı. Tanınma alanında Antalya 95'inci, İzmir ise 100'üncü sıraya yerleşti. Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, Antalya’nın turizm yatırımlarıyla dikkat çektiğini, İzmir'in de listede yer almasının ülke tanıtımına katkı sağladığını belirtti. İlgüner, Türkiye’nin şehir markalarının yönetilmesiyle dünya sıralamasında daha üst sıralara çıkabileceğine vurgu yaptı.
Şehir markaları ülke tanıtımında önemli rol oynuyor
İlgüner, Türkiye’nin tanıtım çalışmalarında İstanbul, Antalya ve İzmir gibi şehirlerin daha fazla yer alması gerektiğini belirterek, "Dijital dünyada şehirlerin tanıtımı güçlendirilirse, marka değeri daha da artacaktır," dedi.
DÜNYANIN 100 MARKA ŞEHRİ'NDE İLK 10
"City Index 2024" araştırması sonucunda belirlenen ilk 10 şehir şöyle:
Şehir / Ülke / Puan
1 - Londra / Birleşik Krallık / 90,9
2 - New York / ABD / 89,8
3 - Paris / Fransa / 87,8
4 - Tokyo / Japonya / 86,8
5 - Dubai / BAE / 86
6 - Singapur / Singapur / 85,4
7 - Los Angeles / ABD / 85
8 - Sydney / Avustralya / 83,7
9 - San Francisco / ABD / 82,9
10 - Amsterdam / Hollanda / 82,1