Türkiye’nin her yerinde pazar payını ve popülerliğini arttıran e-ticaret, iyzico, ETİD ve Dogma Alares tarafından hazırlanan rapora göre büyümeye devam ediyor. İstinyepark’ta gerçekleştirilecek İzmir Fashion Week de e-ticaretin yanı sıra modanın yereldeki sesini yükseltmeyi amaçlıyor. 

Türkiye’ye e-ticaret damgası

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD), iyzico ve Dogma Alares tarafından hazırlanan "Türkiye E-Ticaret Ekosistemi" raporuna göre, Türkiye’de e-ticaret sektörü her alanda hızlı bir gelişim sürdürüyor. Rapor verilerine göre:

  • E-ticaretin büyüklüğü, Gayrisafi Yurtiçi Hasıla’nın (GSYİH) yaklaşık %6’sına ulaşarak 801 milyar TL büyüklüğü aştı. 
  • E-ticaret işlemleri, 4.8 milyar adetten daha da yükseldi.
  • Ortalama sepet tutarları her sene artmaya devam ediyor.

Bu verilere göre, e-ticaret sektörü yerel ve uluslararası arenada önemli bir ivme kazanmaya devam ediyor.

Kolay ödeme yöntemleri satışları arttırdı

Yayınlanan raporda, geleneksel ödeme yöntemlerinin yanı sıra alternatif ödeme seçeneklerinin de yaygınlaştığı belirtildi. E-ticaretteki alternatif ödeme yöntemlerinin kullanım oranlarının artması da bekleniyor. 

  • Dijital cüzdanlar
  • A2A (hesaptan hesaba) ödemeler
  • Kripto para ile ödemeler
  • "Şimdi Al Sonra Öde" (BNPL) sistemleri

Rapora göre, e-ticaret içerisinde en büyük paya sahip olan kategoriler şu şekilde sıralandı:

  • Moda ve aksesuar
  • Elektronik ve teknoloji
  • Kozmetik ve kişisel bakım
  • Hizmet sektörü
  • Turizm ve seyahat

Bu beş kategori, toplam satış hacminin %63'ünü ve işlemlerin %66'sını oluşturdu. Tüketicilerin alışveriş davranışlarında belirgin bir artış gözlemlenen dönemleri de ortaya koydu. Özellikle "Back to School" (Okula Dönüş) dönemi ve "Black Friday" haftası, yıl içinde en yoğun alışveriş yapılan zaman dilimleri oluyor.

İzmir’de moda rüzgarı

Her yıl moda dünyasının önemli isimlerini bir araya getiren İzmir Fashion Week, bu yıl da dopdolu bir programla moda severlerin karşısına çıkmaya hazırlanıyor. 25-28 Şubat tarihleri arasında gerçekleşecek etkinlik, dört gün boyunca modanın nabzını tutacak. Organizasyonun basın toplantısı ise 10 Şubat’ta düzenlendi.

İzmir Ticaret Odası, İzmir Moda Tasarımcıları Derneği ve Ege İhracatçı Birlikleri’nin destekleriyle gerçekleşen etkinlik, Ekmas Group’un ana sponsorluğunda düzenlenecek. Arsavev, Üçel ve Dekorayos yardımcı sponsor olarak katkı sağlarken, Altier Academy saç ve makyaj sponsorluğunu üstlenecek. Etkinliği organize eden Rönesans Ajans, Type Agency ile iletişim çalışmalarını sürdürecek.

Ağırel ve Soykan hakkında tutuklama talep edildi! Ağırel ve Soykan hakkında tutuklama talep edildi!

Moda tutkunlarının heyecanla beklediği İzmir Fashion Week 2025, Hyatt Regency İzmir İstinyePark’ta gerçekleşecek ve birçok tasarımcının en yeni koleksiyonlarına ev sahipliği yapacak.

Moda dünyasının bilinen isimleri İzmir’de

Dört gün sürecek etkinlikte, 13 farklı tasarımcı ve marka koleksiyonlarını sergileyecek. İş ve sanat dünyasından birçok tanınmış ismin katılım göstereceği etkinlikte defileler, 19.00 – 21.45 saatleri arasında izleyicilerle buluşacak. Moda haftasında koleksiyonlarını tanıtacak isimler arasında; Burak Çiçek, FC Plus, İzmir Olgunlaşma Enstitüsü, Melisa Yılmaz, Meltem Aybar, Meriç Sefer, Nazlı Terzioğlu, Noe, Taner Tabaklı, Yelda Alatekin, Yiğit Eryendi ve Zeynep Olgun gibi ünlü tasarımcılar bulunuyor.

İzmir Fashion Week 2025 takvimi

Moda haftası kapsamında düzenlenecek defilelerin takvimi ise şu şekilde yer alacak:

25 Şubat Salı:

  • 19.15 Melisa Yılmaz
  • 20.30 Noe
  • 21.45 Yiğit Eryendi

26 Şubat Çarşamba:

  • 19.15 Meriç Sefer
  • 20.30 FC Plus
  • 21.45 Burak Çiçek

27 Şubat Perşembe:

  • 19.15 Yelda Alatekin
  • 20.30 Zeynep Olgun
  • 21.45 Nazlı Terzioğlu

28 Şubat Cuma:

  • 19.15 İzmir Olgunlaşma Enstitüsü
  • 20.30 Meltem Aybar
  • 21.45 Taner Tabaklı

İzmir Fashion Week 2025, sadece şehrin değil, Türkiye’nin moda dünyasına da yön vermeye devam edecek. Etkinlik, modaya dair yenilikleri keşfetmek isteyen herkesi ağırlamaya hazırlanıyor. 

Kaynak: Haber Merkezi