Türk Hava Yolları (THY), Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi iş birliğiyle “Kahramanmaraş Tanıtım Programı” düzenledi. Kentteki bir otelde gerçekleştirilen etkinliğe, THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat’ın yanı sıra Kahramanmaraş Valisi Mükerrem Ünlüer, Büyükşehir Belediye Başkanı Fırat Görgel, milletvekilleri, THY üst düzey yöneticileri, akademisyenler ve çok sayıda davetli katıldı.
“Türkiye’yi dünyaya tanıtıyoruz”
Programın açılış konuşmasını yapan Prof. Dr. Ahmet Bolat, THY yönetimi olarak Kahramanmaraş’ta bulunmaktan memnuniyet duyduklarını dile getirdi. Bolat, şehrin kültürel ve doğal zenginliklerinin yanı sıra gastronomi alanındaki potansiyelinin de Türkiye’nin öne çıkan değerlerinden biri olduğunu vurguladı.
2024 yılında THY'nin 85,2 milyon yolcu taşıdığını açıklayan Bolat, bu yolcuların 8,2 milyonunun turist olduğunu ve bu sayının gidiş-dönüş hesaplandığında 16 milyon kişiyi kapsadığını belirtti. Bolat, taşıdıkları turistlerin ülke ekonomisine katkısının yaklaşık 17,2 milyar dolar olduğunu ifade etti. Özellikle iş, kültür, tarih ve gastronomi turizmine ilgi duyan yabancı ziyaretçileri Türkiye’ye kazandırmaya odaklandıklarını aktardı.
Bolat, 2003 yılında 65 uçak ve 10 milyon yolcu kapasitesine sahip olan THY'nin bugün, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın vizyonuyla dünyanın dört bir yanına uçuş gerçekleştirdiğini ve filolarını yıl içinde 500 uçağın üzerine çıkaracaklarını söyledi.
THY'nin tanıtım stratejilerinden de söz eden Bolat, uçaklarda Türkiye’yi tanıtan içeriklere ağırlık verdiklerini belirtti. Bugüne kadar 6 kıtada 108 reklam kampanyası düzenlediklerini ve bu çalışmalarla yaklaşık 2 milyar kişiye ulaştıklarını paylaştı. Bolat, Türkiye'nin UNESCO Dünya Mirası Listesi'ndeki 22 yerinin artırılması için tanıtıma katkı sağlamak istediklerini de sözlerine ekledi.
“Maraş dondurması uçuşlarda tanıtılacak”
Turizmin, mal ihracatına göre daha yüksek ekonomik katkı ve istihdam sağladığını vurgulayan Bolat, bu sebeple Kahramanmaraş'ın tanıtımına özel önem verdiklerini söyledi. Uzun mesafeli uçuşlarda "bölgesel lezzetler" kapsamında Maraş dondurmasının tanıtılacağını ve THY'nin web sitesinde Kahramanmaraş’ı tanıtan özel videolar yayınlanacağını belirtti.
Şehri uluslararası alanda tanıtmak amacıyla Çin, Hong Kong, Malezya, Tayvan ve Avustralya gibi ülkelerden influencer’lar getirerek çeşitli tanıtım turları düzenleyeceklerini duyurdu. “85 milyon yolcu taşıyoruz ama web sitemizle daha da geniş kitlelere ulaşacağız” diyen Bolat, tanıtım faaliyetlerinin etkisini artırmayı hedeflediklerini ifade etti.
“Yeni Kahramanmaraş hedefi”
Kahramanmaraş Valisi Mükerrem Ünlüer, kentin en büyük sorunlarından birinin yeterince tanıtılamamak olduğunu belirterek, bu programın şehrin turizm potansiyelini harekete geçireceğine inandığını söyledi. Belediye Başkanı Fırat Görgel ise kültür ve turizm açısından toplantının önemli kazanımlar sağlayacağını ifade etti.
Milletvekili ve eski Tarım ve Orman Bakanı Prof. Dr. Vahit Kirişçi, 6 Şubat depremlerinin ardından yürütülen çalışmalara değinerek, “Yeni dönemde amacımız sadece kenti ayağa kaldırmak değil; Kahramanmaraş’ı yeniden inşa ederek hak ettiği noktaya taşımaktır” dedi.
Program sonunda protokol üyeleri, “Kahramanmaraş’ın Değerleri Sergisi”ni gezdi. Ardından Ali Kayası Cam Teras, Döngel Mağaraları ve Şairler Tepesi gibi şehrin öne çıkan turizm destinasyonları ziyaret edildi.