Planlama zamanı başlıyor… 2025’e hazırlık: Yeni hedefler, yeni başlangıçlar

Abone Ol

Bu hafta, iş dünyasında mesleğimin duayenlerinden Salim Kadıbeşegil Hocam’ın "Yaşamda İz mi, İs mi Bırakmak?" isimli yeni çıkan kitabının imza gününde, mesleğimi ne kadar çok sevdiğimi bir kez daha hatırladım. Bulunduğum sektörde yaşadığım zorluklara rağmen ne kadar derin bir bağlılık hissettiğimi fark ettim. 2025’te mesleğime daha da bağlı kalmak ve beni mutlu edecek projelere imza atmak için motivasyonum bir kat daha arttı. Bu etkinlik, bana sadece geçmişi değil, geleceği de düşündürttü. Çünkü her yeni yıl, hepimize yeniden başlama, hedefler koyma ve daha fazlasını başarma fırsatı sunar. 

Aralık, yılın sonlarına yaklaşırken bizlere biraz daha durup düşünme, geçen yılın neler sunduğunu gözden geçirme zamanı veriyor. Bu dönemde işler daha yavaş ilerler, hayat biraz durur gibi olur ama aslında bir fırsatlar döneminin başlangıcıdır. Herkes, yeni yılın neler getireceğini konuşur, planlar yapar. Ama esas önemli olan, bu zamanı gerçekten verimli bir şekilde değerlendirmek ve 2025'te daha büyük başarılara imza atmak için ne yapmamız gerektiğini netleştirmektir. Ben 2025 de İZ bırakmak için daha çok çalışacağım. 

Geçen yıl yaptıklarımızı, öğrendiklerimizi düşünmek, 2025’te neler başarmak istediğimizi belirlemek çok önemli. Eğer sadece aynı şekilde devam edersek, değişim sadece şansımıza olur. Oysa büyümek için, yeni bir şeyler denemek, farklı yollar aramak şart. 2025, gerçekten yeni bir başlangıç olabilir ama bunun için kendimizi zorlamamız gerekiyor. (Laf aramızda benim gibi Kova Burcu olanlar için 2025 sizin yılınız diyorlar, hazırlıkları yapıp gelen sürprizleri bekleyelim. )
Siz de eğer henüz yapmadıysanız, hemen bir gün belirleyin ve sadece planlamaya odaklanın. Bir ekip lideri olarak, bu süreci yalnız başınıza geçirebilirsiniz ya da bir araya gelerek, birlikte daha net bir yol haritası çizebilirsiniz. Eğer bir ekibiniz varsa, bu günün ortak hedeflere ulaşmak adına fikirlerinizi paylaştığınız verimli bir toplantı günü olacağını unutmayın. Bazen bir danışmandan yardım almak, yeni bakış açıları edinmek, daha sağlam adımlar atmamıza yardımcı olabilir.( Destek isterseniz bir mail atmanız yeterli. )

Bu yıl için hedefler belirlerken, yalnızca finansal başarıları değil, toplumsal sorumluluk projeleri ve insan odaklı gelişim alanlarını da göz önünde bulundurmalıyız. Çünkü gerçek büyüme, yalnızca işin maddi kısmıyla değil, aynı zamanda topluma katkılarla da ilgilidir. Bu yüzden İZ bırakmaktan söz ediyoruz.  Hedeflerinizi belirlerken, büyük taşları netleştirmek çok önemli. Gelir hedefleri, yeni projeler, toplumsal katkılar… 

Tüm bunları düşündüğünüzde, karşınıza Markanız ve sizin için çok büyük bir yol haritası çıkacak. Bu yolda attığınız her adım, başarınızı pekiştirecek. Ve unutmayın, bu sürecin parçası olan herkesin bu hedeflere odaklanması gerekiyor. Toplantılara katılacak kişiler de, hedeflere nasıl katkı sağlayacakları konusunda hazırlıklı gelmeli. Satış, pazarlama, müşteri hizmetleri gibi ekiplerin bu süreçte önemli bir rolü olacak.

Yıl boyunca her ekip, üç aylık hedefler belirlemeli ve bu hedeflerin şirketin genel vizyonuyla nasıl uyumlu olacağını düşünmelidir. Esnek hedefler koymak, değişen koşullara ayak uydurmak için çok faydalıdır. Ama her zaman gerçekçi bir temel hedefiniz olmalı, çünkü o hedefe ulaşmak en önemli şey.

Son olarak, ekiplerinizi hedeflere odaklamak için onları ödüllendirecek sistemler kurmanız, motivasyonu artıracak ve başarıya daha hızlı ulaşmanıza yardımcı olacaktır. İnsanlarınızın bu hedeflere odaklanması, sizin de bu hedeflere ulaşmanızla doğrudan bağlantılı.

Unutmayalım: "Ölçülen şey yönetilir." Yıl içinde belirli aralıklarla planları gözden geçirmek ve gerektiğinde revize etmek çok önemlidir. Bu tür değerlendirmeler, planların etkili bir şekilde ilerlemesini sağlar.

2024’ün size başarılar getirmiş olmasını umuyorum ve 2025’in çok daha verimli, heyecan dolu ve başarılarla dolu geçmesini diliyorum. Artık, hedeflerimize ulaşmak için doğru adımları atma zamanı!

Başarılar dilerim,

Ferhan Sivri Avcı
İzmirli Kadın Girişimciler Derneği Başkanı
Dergici Halkla İlişkiler Kurucusu