Spotify, müzik platformu olarak tanınsa da son yıllarda podcast ve sesli kitaplarla genişlemeye başladı. Şimdi ise uzun biçimli video podcast'lere el atarak YouTube’a doğrudan rakip olmayı hedefliyor. Platform, podcast izleyicilerini çekmek için bir dizi yenilik yapmaya hazırlanıyor.

Giyilebilir teknoloji otizmli çocuklar için umut oluyor Giyilebilir teknoloji otizmli çocuklar için umut oluyor

Reklamsız podcast dönemi başlıyor

Spotify, yeni özellikleriyle birlikte Premium abonelere podcast videolarında reklamları kapatma imkanı sunacak. Şirketin CEO’su Daniel Ek, YouTube gibi platformlardaki aşırı reklam yoğunluğuna dikkat çekerek, yaratıcıların reklam satmak zorunda kalmaktan hoşlanmadıklarını ifade etti. Bu değişiklikle, reklam kesintileri olmadan içerik izleme deneyimi sunulacak.

Spotify (1)

İçerik oluşturuculara izlenme süresine göre ödeme

Spotify, podcast içerik oluşturucularına izlenme süresine göre ödeme yapmayı planlıyor. Ayrıca, ücretsiz kullanıcılar için reklam gösterimleri devam edecek. “Spotify for Creators” adı verilen yeni sistemle içerik oluşturucular, podcast’lerini tanıtmak için kısa klipler yükleyebilecek. Bu yeni araçlar, ilk olarak 2 Ocak’ta İngiltere, ABD, Kanada ve Avustralya’da kullanıma sunulacak.

Spotify (3)

Podcast popülaritesi artıyor

Spotify, 2022’den beri video podcast’lere izin veriyor ve bu içerikler hızla popülerleşti. Şirket, video podcast hazırlayan içerik oluşturucuların sayısının son bir yılda %50’den fazla arttığını açıkladı. Yeni özelliklerle birlikte, daha fazla içerik oluşturucunun platforma katılması bekleniyor.

Kaynak: Haber Merkezi