Tesla, elektrikli araç pazarında öncü olma hedefi doğrultusunda, en çok satan modelleri Model 3 ve Model Y’nin batarya paketlerinde önemli bir değişikliğe gitmişti. 2025 model yılı itibarıyla kullanılacak olan yeni batarya teknolojisi ile menzillerin artırılması planlanıyordu.
Yeni batarya teknolojisi
Tesla, popüler modelleri Model 3 ve Model Y için geliştirdiği yeni batarya teknolojisiyle dikkat çekti. 2025 model yılına ait Tesla Model 3’ün tip onay belgeleri, yeni batarya paketinin Model Y Juniper modelinde de kullanılacağını ortaya koymuştu. Bu durum, hem performans hem de menzil açısından önemli avantajlar sağlıyordu.
Hafif ama güçlü
Yeni batarya, kullanılabilir kapasitesi 62,5 kWh ve toplam kapasitesi yaklaşık 66 kWh olarak belirlenmişti. CATL tarafından üretilen bu batarya hücrelerinin lityum-demir-fosfat (LFP) veya lityum-manganez-demir-fosfat (LMFP) teknolojisine sahip olması bekleniyordu. Yeni bataryanın mevcut CATL veya BYD bataryalarının yerini alacağı ifade ediliyordu.
Bir kilogram daha hafif olan yeni batarya, önceki versiyonuna göre daha yüksek kapasiteye sahip olmasıyla dikkat çekiyordu. Mevcut BYD Blade hücrelerine dayanan ve 7C olarak işaretlenen 60 kWh kapasiteli bataryanın ise 20 kilogram daha ağır olduğu vurgulanıyordu.
Menzil artışı
Tesla Model 3 (2025) RWD versiyonunda, 19 inç jantlarla WLTP menzilinin 520 km’ye yükselebileceği öngörülmüştü. Tesla Model Y (2025) Juniper modelinde ise menzilin yüzde 10 civarında artması bekleniyordu. Bu yeni batarya teknolojisi ile Tesla, Model 3 ve Model Y’nin menzilini artırarak, elektrikli araç pazarındaki rekabet gücünü daha da yükseltmeyi hedefliyordu.
Rekabet gücünü artırma hedefi
Tesla’nın bu atılımları, elektrikli araç pazarındaki rekabetçi konumunu güçlendirmek ve kullanıcı deneyimini daha da iyileştirmek amacı taşıyordu. Yeni batarya paketinin tanıtılmasıyla birlikte, Tesla'nın sektördeki etkisi ve prestiji bir kat daha artmış oluyordu.