Son dönemde artan e-ticaret şikayetleri ve suistimaller üzerine Ticaret Bakanlığı, sektördeki denetimlerini sıklaştırdı. Bakanlık, 67 firmaya toplamda 93,7 milyon TL idari para cezası kesildiğini açıkladı. Özellikle cayma hakkı ihlalleri ve sipariş öncesi tüketicilerin yeterince bilgilendirilmemesi gibi sorunlar gündemde. Bakanlık, bu tür mağduriyetlerin önüne geçmek için sektördeki tüm firmaları sıkı denetim altına aldı.
Tüketiciyi mağdur eden firmalar kıskaca alındı
Ticaret Bakanlığı, e-ticaret platformlarında son dönemde artan şikayetler üzerine geniş çaplı bir denetim sürecini başlattı. Son 6 ayda 67 firmaya toplamda 93,7 milyon TL para cezası kesildi. Bakanlık, cayma hakkı ihlalleri başta olmak üzere, tüketici haklarını ihlal eden firmaların karşısında olduklarını belirtiyor. Bakanlık açıklamalarında, e-ticaret platformlarının tüketiciye doğru bilgilendirmelerde bulunması gerektiğinin altı çizildi.
Cayma hakkı tanımayan firmalara ceza yağdı
Ticaret Bakanlığı'nın denetimlerinde özellikle ürün iade süreçlerinde yaşanan aksaklıklar ve geri ödemelerin yapılmaması gibi durumlar ön plana çıktı. 2024 yılının Ekim ayında başlatılan denetimlerde, cayma hakkını ihlal eden 18 firmaya 40,3 milyon TL ceza kesildi. 2025 yılına girildiği andan itibaren denetimlerin daha da sıklaştırıldığı bildirildi. Bakanlık, tüketicilerin bu tür mağduriyetlerle karşılaşmaması için cayma hakkı ve iade süreci gibi temel hakların sıkı bir şekilde korunduğunu vurguluyor.
İlk çeyrekte denetimler daha da sıkılaştı
2025 yılının ilk çeyreğiyle birlikte denetimlerin daha da sıkılaştığı bildirildi. Ocak-Mart dönemi içerisinde 49 firmaya 53,4 milyon TL ceza kesildi. Bakanlık, 19 firmanın hakkında denetimlerin hala devam ettiğini belirtti. Tüketicilerin alışveriş öncesi bilgilendirilmesi, cayma hakkı ve iade süreçlerinin takibinin daha sıkı yapılacağına dikkat çeken Bakanlık, mesafeli sözleşmelerde tüketicinin zayıf taraf olduğunun altını çizdi.