Samsun’da 2024 yılında tüketici hakem heyetlerine toplamda 13 bin 399 başvuru yapılırken, bu başvuruların en büyük kısmını ayakkabı sektörü oluşturdu. İl genelinde önceki yıldan devredenlerle birlikte 13 bin 781 uyuşmazlık tüketici hakem heyetleri tarafından karara bağlandı. Başvuruların toplam parasal değeri ise 113 milyon 416 bin 496 TL’yi aştı.
Ayakkabıya yönelik şikayetler ilk sırada
Samsun Ticaret İl Müdürü Kürşat Turpçu, 2024 yılında hizmet ve ürün bazında tüketici başvurularını değerlendirdi. Tüketicilerden gelen şikayetlerin yaklaşık yüzde 20,76’sının ayakkabı sektörüne ilişkin olduğunu belirten Turpçu, “Toplam 2 bin 781 başvuru ayakkabılarla ilgili. Ayakkabı şikayetlerini yüzde 6,13 ile kıyafet (822 başvuru), yüzde 5,09 ile cep telefonu (682 başvuru), yüzde 3,77 ile mobilya (505 başvuru) ve yüzde 2,81 ile kredi kartı üyelik ücreti (377 başvuru) izliyor” dedi.
Perakende ticaret sektörü şikayetlerde başı çekiyor
2024 yılında sektör bazında en çok başvurunun perakende ticaret sektörüne yönelik olduğunu ifade eden Turpçu, bu alanda toplam 8 bin 385 başvurunun kayıtlara geçtiğini belirtti. Turpçu, “Perakende ticareti sırasıyla yüzde 7,50 ile abonelik hizmetleri (bin 9 başvuru) ve yüzde 7,30 ile finansal hizmetler (978 başvuru) takip etti. Tüketici hakem heyetlerimiz, adil ve hızlı çözüm sağlama amacıyla hem vatandaşların haklarını koruyor hem de yargı üzerindeki iş yükünü azaltıyor” şeklinde konuştu.
Alternatif çözüm yöntemleri
Tüketici hakem heyetlerinin, uyuşmazlıkların çözümünde yargı dışındaki alternatif mekanizmalar olarak önemli bir görev üstlendiğini vurgulayan Turpçu, “Bu sistem, adil, hızlı ve olabildiğince düşük masraflı çözüm sağlıyor. Hem tüketiciler hem de satıcı ve sağlayıcılar arasında yaşanan uyuşmazlıkların çözümünde önemli bir rol oynuyor” ifadelerini kullandı.