Türk Hava Kurumu (THK), bünyesinde bulundurduğu 8 adet CL215 amfibik uçağından 3’ünü aktif olarak kullanırken, geri kalan uçakları yedek parça olarak değerlendiriyor.
Uçakların geleceği ve potansiyel satışı konusunda Ankara 9. Sulh Hukuk Mahkemesi’ne başvuru yapıldı. Mahkeme, satışın gerekçeleri ve elde edilecek paranın nasıl kullanılacağına dair açıklama talep etti.
CL215 uçaklarının modernizasyona ihtiyacı var
CL215 uçakları, Orman Genel Müdürlüğü'nün yangın söndürme operasyonlarında önemli bir rol üstleniyor. Ancak mevcut uçaklardan yalnızca 3’ü aktif olarak kullanılabiliyor ve bakım destekleri sayesinde birkaç yıl daha hizmet verebileceği belirtiliyor.
THK'nın filosunda 4 uçak modernizasyon altyapısına sahipken, eski bir model olan kazaya uğrayan CL215'in yerini alacak yeni nesil DHC-515 modelinin üretimi hızla devam ediyor.
CL215'in yerine geçmesi beklenen DHC-515 modeli
CL215'in yerini alması planlanan DHC-515 modeli, turboprop motorlu ve modernize edilmiş CL415 modelinin yerini alacak. Uçak üzerindeki çalışmaların 2-3 yıl içinde tamamlanması ve üretiminin başlaması bekleniyor.
Bu modern uçakların, yangın söndürme operasyonlarında daha verimli olacağı öngörülüyor.