Türkiye'deki yerli dizi sektörü, 2024 yılında 300'den fazla yapım ihraç ederek 500 milyon doların üzerinde gelir elde etti. Televizyon ve dijital platformlarda yayımlanan diziler, dünya çapında 1 milyar tekil izleyiciye ulaşarak büyük bir başarı yakaladı.
Türk dizilerinin uluslararası başarısı
Türk dizilerinin ihracat yaptığı ülke sayısı 150’yi aşarken, dijital platformlarla bu sayı 200'e yaklaşıyor. Orta Doğu, Latin Amerika, ABD, Avustralya ve Avrupa'da Türk dizilerine yoğun ilgi gösteriliyor. RTÜK lisansıyla içeriklerini yayımlayan Netflix, 2021’den bu yana haftalık “Global Top 10” listelerinde 47 yerli yapımı yer verdi.
Türk dizileri Türkiye'yi tanıtıyor
Türk dizilerinin dünyada büyük bir izleyici kitlesine ulaşması, Türkiye'nin kültür ve turizm tanıtımlarına katkı sağlıyor. Dizilerdeki mekanlara olan ilgi, yurt dışındaki izleyiciler için ülke tanıtım stantlarında önemli fırsatlar yaratıyor ve Türkiye’ye gelen ziyaretçi sayısını artırıyor.