Tütün fiyatları için indirim sinyali: ÖTV indirimi ne kadar olacak? Tütün fiyatları için indirim sinyali: ÖTV indirimi ne kadar olacak?

Yüksek enflasyon nedeniyle tüketicilerin en büyük harcama kalemi gıda oldu. 2024 yılında hane halklarının harcamalarının yüzde 83’ü gıda ve içecek alışverişine ayrıldı. Ipsos'un ‘Hızlı Tüketim Ürünleri’ raporuna göre, tüketicilerin market alışverişi harcamaları 2022’ye kıyasla yüzde 160 arttı.

İndirim marketlerine yönelim arttı

Alışveriş alışkanlıklarında değişim yaşanırken, indirim marketlerinin payı büyüdü. 2022’de 88 TL olan ortalama sepet büyüklüğü, 2023’te 152 TL’ye, 2024’te ise 229 TL’ye yükseldi. Rapora göre, tüketiciler bu yıl haftada ortalama 4 kez, yılda ise 219 kez markete gitti. Geçen seneye göre 17 fazla alışveriş yapan haneler, harcamalarının üçte birinden fazlasını indirim marketlerinde gerçekleştirdi. İndirim marketlerinin toplam harcamadaki payı yüzde 34,7’den yüzde 36’ya çıkarken, bu marketlerin cirosu yüzde 72, ulusal zincir marketlerin cirosu ise yüzde 69 arttı.

Markalı ürünler öne çıktı

Tüketiciler harcamalarının yarısından fazlasını markalı ürünlere ayırdı. Ortalama bir hane, her 100 TL’lik harcamanın 54 TL’sini markalı, 24 TL’sini açık, 22 TL’sini ise market markalı ürünlere harcadı. 2024'te gıda ve içecek harcamaları yüzde 66, kişisel bakım harcamaları yüzde 60, ev bakım harcamaları ise yüzde 84 arttı. Ancak, kırmızı etin en çok erişilen ilk 20 ürün kategorisinde yer almaması dikkat çekti. Beyaz et alışverişi yüzde 3, yoğurt yüzde 2, kağıt ürünleri ise yüzde 8,3 oranında azaldı.

Kaynak: Haber Merkezi