Küresel ekonomik kriz, pek çok büyük firmayı iflas noktasına getirirken, otomotiv endüstrisinin köklü isimlerinden biri de bu daralmadan etkilenerek iflas etti. Almanya'nın 200 yıllık geçmişe sahip otomotiv devi Gerhardi Kunststofftechnik GmbH, sektördeki darboğazı aşamayarak 25 Kasım’da Hagen Mahkemesi’ne iflas başvurusu yaptı. Bu iflas, Alman otomotiv endüstrisinin yaşadığı zorlukların bir yansıması olarak öne çıkıyor.
Çinli firmaların etkisiyle derinleşen kriz
Gerhardi Kunststofftechnik GmbH, 1796 yılında kurulan ve Almanya'da 3, ABD'de 1 fabrikasında otomobillerin iç mekan ve dış karoser plastik bileşenlerini üreten bir firmaydı. Ancak son yıllarda Çinli firmaların sektörde giderek artan satış rakamları, Alman otomotiv devlerinin mali sıkıntılar yaşamasına neden oldu. Artan rekabet, sektördeki büyük firmaları zora sokarken, Gerhardi Kunststofftechnik GmbH da bu darboğazı aşamayarak iflas etti.
Otomotiv sektöründe fabrikalar art arda kapanıyor
Gerhardi'nin iflası, sadece bu firmanın değil, otomotiv endüstrisinin birçok büyük oyuncusunun sıkıntılarını gözler önüne serdi. Pek çok büyük tedarikçi, otomobil üreticisi, lastik firması ve mühendislik şirketi, mali krizle boğuşuyor. Dünya çapındaki fabrikaların kapanması ve işten çıkarmalar, sektördeki daralmayı derinleştiriyor.
Bosch de işten çıkarmalarla krizi aşıyor
Almanya'nın en büyük şirketlerinden biri olan Bosch, bu krizden en çok etkilenen firmalardan biri olarak 3.000 çalışanını işten çıkaracağını duyurdu. Bu tür önlemler, firmaların hayatta kalma çabalarının bir parçası olarak görülüyor. Bosch'un işten çıkarma kararı, sektör genelinde iş gücü kayıplarının yaşandığının bir başka örneği.