İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tugay, projelerin maliyeti, fayda analizi ve ulaşım master planı gerekliliği üzerinde durarak İzmir’in ulaşım sorunlarına dikkat çekti.
"Ulaşım master planını yeniden hazırlıyoruz"
Kentteki mevcut ulaşım planının yetersiz olduğunu vurgulayan Tugay, "2017 yılında yapılmış bir plan var ancak bu plan her yönüyle sorunlu. Bu yüzden yeni bir Ulaşım Master Planı hazırlıyoruz. Şehir merkezinde ve ana arterlerde yaşanan trafik yoğunluğunu azaltmak için bilimsel verilerle hazırlanmış bir plana ihtiyacımız var" dedi.
"Körfez Geçiş Projesi yüksek maliyetli"
Körfez Geçiş Projesinin yüksek maliyetine işaret eden Tugay, projenin güncel bedelinin 50 milyar liranın üzerinde olduğunu belirtti. Tugay, "Bu kadar büyük bir yatırım karşılığında sağlanacak faydayı dikkatlice incelediğimizde, sadece karşı kıyıdan İnciraltı’na geçiş sağlayacağını görüyoruz. Bu projeyle şehir merkezine yönelen trafiği daha da artıracağız ve yeni trafik düzenlemeleri yapmamız gerekecek. Aynı bütçeyle ikinci çevre yolunu yapmak daha faydalı olur" ifadelerini kullandı.
"İkinci çevre yolu daha mantıklı"
Tugay, Körfez Geçiş Projesi yerine ikinci çevre yolu yapılmasının daha yararlı olacağını savundu. "İkinci çevre yolu, kent genelinde daha geniş bir ulaşım ağı kurarak trafik yoğunluğunu azaltabilir. Körfez Geçiş Projesi ise sadece sınırlı bir fayda sağlayacaktır" dedi.
Bilimsel ve uzun vadeli planlama vurgusu
İzmir’in ulaşım sorunlarının çözümü için uzun vadeli ve bilimsel planlamaların şart olduğunu dile getiren Tugay, yeni Ulaşım Master Planı’nın kenti geleceğe taşıyacak bir yol haritası olacağını ifade etti.
Tugay’ın açıklamaları, İzmir’in ulaşım projeleri konusunda yapılacak yatırımlarda verimlilik ve önceliklerin doğru belirlenmesinin önemini bir kez daha gözler önüne serdi. Projelerin siyasi ve toplumsal yankıları ise ilerleyen dönemde dikkatle izlenecek.