Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından gerçekleştirilen çalıştay, dijital bağımlılık konusunu çok yönlü bir perspektiften ele aldı. 'Uzmanlar Masası', 'Çocuklar Masası' ve 'Yetişkinler Masası' olarak üç farklı başlık altında toplanan katılımcılar, bağımlılıkla ilgili tanımları, çözüm önerilerini ve dijitalin sorunlu kullanımını değerlendirdi.

Oyunlar ve karakter özdeşleşmesi

Tamamlanan ön rapora göre, çocuklar bilgisayar oyunlarındaki güçlü karakterlerle kendilerini özdeşleştiriyor. Oyun sırasında kendilerine yeni kişilikler oluşturduklarını ifade eden çocuklar, bu karakterler aracılığıyla kendilerine güven ve cesaret kazandıklarını belirtiyor. Ancak oyun bittikten sonra, sosyal ilişkilerinde zayıflama ve sosyal izolasyon yaşadıkları vurgulanıyor.

Özgür Özel: Cumhurbaşkanı adayı ben değilim Özgür Özel: Cumhurbaşkanı adayı ben değilim

Rapor, çocukların oyun oynamadıkları zamanlarda üzüntü ve güvensizlik hissettiklerini de ortaya koyuyor. Çocukların, dijital araçları kullanmalarının aileleriyle vakit geçirmelerine engel olmadığını belirtmesine rağmen, telefonlarını eline almadıklarında kendilerini boşlukta hissettikleri ifade ediliyor.

Bakan Göktaş'a sunum

Çalıştayın tamamlanan ön raporu, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş’a sunuldu. Raporda, dijital oyunların çocuklar üzerindeki derin etkilerine dikkat çekildi. Çocukların güçlü, karanlık veya silahları ustalıkla kullanan karakterleri seçerek kendilerine güven ve cesaret kazandıkları belirtiliyor.

Gelecek çalıştay ve değerlendirme süreçleri

Raporda elde edilen sonuç ve önerilerin, yeni bir çalıştayda ele alınması planlanıyor. Kamu kurum temsilcilerinin de yer alacağı bu çalıştayın yıl sonuna kadar gerçekleştirilmesi öngörülüyor.