GÜNDEM

Ehliyette yaş sınırı düşürüldü mü? Ehliyette yaş sınırı kaç oldu?

Yeni düzenlemeye göre ehliyet alma yaş sınırı düştü ve sağlık kontrollerinde değişiklik yapıldı. İşte Resmi Gazete'de yayımlanan kararın detayları...

Abone Ol

Türkiye'de ehliyet alma yaş sınırı ile ilgili yeni düzenleme Resmi Gazete'de yayımlandı. Yapılan değişiklikle bazı ehliyet sınıflarında yaş sınırı aşağı çekilirken, sürücülerin sağlık kontrollerinin sıklığı da artırıldı. Peki, yeni ehliyet alma yaş sınırı kaç oldu ve hangi sınıflarda değişiklikler yapıldı? İşte detaylar...

Ehliyette yaş sınırları kaç oldu?

Resmi Gazete'nin 9 Aralık 2024 tarihli sayısında yayımlanan düzenlemeye göre bazı ehliyet sınıflarında yaş sınırı yeniden belirlendi. Yeni karara göre:

  • M, A1 ve B1 sınıfı ehliyetler için yaş sınırı 18'den 16'ya düşürüldü.

  • D sınıfı ehliyetler için yaş sınırı ise 26'dan 24'e indirildi.

Diğer ehliyet sınıflarının mevcut yaş sınırları ise korundu.

Yeni ehliyet sınıfları ve kullanım yetkileri

Yeni düzenlemeye göre ehliyet sınıfları şu şekilde belirlendi ve kullanım alanları şu yetkileri kapsıyor:

  • M Sınıfı (16 yaş): Motorlu bisikletler (mopedler), elektrikli scooterlar ve azami hızı 45 km/saat geçmeyen araçlar.

  • A1 Sınıfı (16 yaş): Motor hacmi 125 cc’yi aşmayan, gücü 11 kW'ı geçmeyen motosikletler ve 15 kW sınırındaki 3 tekerlekli motorlu araçlar.

  • B1 Sınıfı (16 yaş): Quad türü dört tekerlekli motosikletler ve ağırlığı 400 kg'ı geçmeyen şehir içi taşıtlarda kullanılacak araçlar.

  • D Sınıfı (24 yaş): Büyük otobüsler, ticari yolcu taşıma araçları ve şehirler arası taşımacılık araçları.

Ehliyet sınıflarında yapılan bu düzenlemelerle sürücülerin kullanım alanları ve yetkileri net bir şekilde tanımlandı.

65 ve 80 yaş üstü sürücülerle ilgili yeni düzenlemeler

Yapılan yeni düzenlemelerle birlikte yaşlı sürücülerle ilgili de bazı önlemler alındı.

  • 80 yaş üstü sürücülerin sağlık kontrollerinin artık 2 yılda bir yapılması zorunluluğu getirildi.

  • 65 yaşını aşan sürücüler için ehliyet yenileme süresi ise 3 yıl olarak sabitlendi.

Bu uygulamayla hem sürücülerin hem de trafikteki güvenliğin artırılması hedefleniyor.