Avrupa Birliği, Mısır'a 1 milyar avro destek verecek: Ekonomilerini iyileştirecekler Avrupa Birliği, Mısır'a 1 milyar avro destek verecek: Ekonomilerini iyileştirecekler

2014 yılında Kuala Lumpur'dan Pekin'e uçarken kaybolan Malezya Havayolları'na ait MH370 uçağı, dünya çapında en büyük havacılık gizemlerinden biri haline geldi. 227 yolcu ve 12 mürettebatla birlikte kaybolan uçak, yıllarca süren aramalara rağmen bulunamamıştı.

Şimdi, Malezya Kabinesi, ABD merkezli deniz araştırma şirketi Ocean Infinity ile birlikte yeni bir arama başlatmaya karar verdi. Arama, Batı Avustralya açıklarında 15.000 kilometrekarelik bir alanda gerçekleştirilecek ve 2025’in başlarında tamamlanacak. Ocean Infinity, başarılı olursa 70 milyon dolarlık bir ödeme alacak.

MH370’in kaybolduğu gün ve geçmişteki aramalar

MH370, 8 Mart 2014 tarihinde Kuala Lumpur’dan Pekin’e gitmek üzere havalanmıştı. Ancak uçak, radardan kaybolduktan sonra yapılan geniş çaplı aramalara rağmen bir türlü bulunamamıştı. Malezya, Çin ve Avustralya'nın ortak çabalarıyla yapılan 120.000 kilometrekarelik arama 2017’de, önemli bir bulguya ulaşılmadan sonlandırıldı.

Ocean Infinity, 2018 yılında yeni bir arama başlatarak Güney Hint Okyanusu'nda 25.000 kilometrekarelik bir alanı kapsayan bir inceleme yaptı ancak bu da sonuçsuz kaldı. Şirket, bu yeni aramada başarılı olursa 70 milyon dolar ödeme alacak. Arama, büyük bir titizlikle yapılacak ve en son teknolojiyle donatılmış araçlar kullanılacak.

MH370’in kayboluşuna dair teoriler

MH370'in kayboluşu, dünya çapında çok sayıda teoriye yol açtı. Bunlardan en dikkat çekenleri arasında, uçağın kaptanı Zaharie Shah’ın uçağı bilinçli olarak kaybettirmiş olabileceği yönünde gelişen intihar teorisi yer alıyor. Bu teori, Shah’ın uçağın kontrolünü ele alarak, uçuş sistemlerini devre dışı bıraktığını ve yolcuları öldürdüğünü öne sürüyor. Ancak resmi raporlar, kaptanın kişisel yaşamında herhangi bir kaygı belirtisi bulgusu sunmamıştır.

Bir diğer teori ise uçakta 227 yolcu olduğu, bunlardan bazılarının yasa dışı göçmenler olduğu ve çalıntı pasaportlarla seyahat ettikleri yönündedir. Bu yolcuların uçağın kayboluşuna bir şekilde karışıp karışmadığı hala belirsizdir.

Bunun dışında, uçağa mürettebattan önce gizlice bir kişinin girmesi ve transponderi devre dışı bırakması gibi olasılıklar da gündeme gelmiştir. Ancak, bu ihtimal de uzmanlar tarafından düşük bir olasılık olarak değerlendirilmiştir.

Yeni arama ve beklentiler: Gerçeğe yaklaşılabilir mi?

MH370’in kaybolduğu günden itibaren, uçuşun akıbetine dair birçok teori öne sürüldü. Ancak, bugüne kadar kaybolan uçağa dair somut bir bulguya ulaşılabilmiş değil. Yıllarca süren araştırmalar, pilotların ses kayıtları ve diğer verilerin analiz edilmesi gerektiğini ortaya koyuyor. Yeni arama başlatılacak olan 15.000 kilometrekarelik alan, daha önce yapılan aramalardan çok daha geniş kapsamlı olacak.

Bu yeni aramayla birlikte, geçmişteki çalışmaların tekrar edilmesi yerine daha derinlemesine bir inceleme yapılması bekleniyor. Eğer MH370’in enkazı bulunursa, yıllardır süren bu büyük gizem hakkında nihayet bir açıklık getirilebilir.

Kaynak: Haber Merkezi