Google, geçtiğimiz hafta arama motorunda kullanıcı deneyimini geliştiren bir dizi güncellemeyi duyurdu. Özellikle AI Overviews’ün yeniden tasarlanmış hali ve reklam gösterimleriyle dikkat çekerken, Lens ve Circle to Search gibi popüler araçlara da yeni özellikler eklendi. Google, yemek tarifi aramalarında da kullanıcılar için yapay zekâ destekli yenilikler sunmayı planlıyor.

WhatsApp Business işletmeler için neden önemli? WhatsApp Business işletmeler için neden önemli?

1) Videolu ve sesli arama ile gelişen lens

Google’ın görsel arama aracı Lens, artık videoları ve ses dosyalarını da işleyebiliyor. Kullanıcılar, uygulama içinden kameralarını hareketli görüntülere yönelterek videolar kaydedip, bu videolarla ilgili sorular sorabilecek. Örneğin, bir balık sürüsünün neden birlikte yüzdüğünü sormak mümkün olacak ve Lens, yapay zekâ desteğiyle AI Overview şeklinde yanıt verecek. Bu yanıtlar, çeşitli kaynaklara giden bağlantılar içererek daha fazla bilgiye ulaşmayı sağlayacak.

Videolu Lens şu an Google’ın test alanı Search Labs üzerinden kullanıcılara sunulurken, sesli arama özelliği Android ve iOS cihazlarda kullanılabiliyor.

2) Circle to Search ile müzik arama

Circle to Search, görsel aramayı kolaylaştıran bir özellik olarak, kullanıcıların fotoğraflardaki nesneleri işaretleyerek arama yapmalarını sağlıyor. Artık bu özellik, videolarda çalan şarkılar için de kullanılabilecek. Müzik araması için videonun altındaki arama çubuğunda yer alan nota sembolüne tıklamak yeterli olacak. Google’ın yapay zekâ modeli, sesi analiz edip çalan şarkıyla ilgili bilgileri kullanıcılara sunacak.

Bu özellik şu an belirli Android cihazlarda, özellikle Google Pixel ve Samsung Galaxy modellerinde kullanılabiliyor.

3) Yapay zekânın düzenlediği arama sonuçları

Google, özellikle yemek tarifi ve yemek ilhamı aramalarında, yapay zekâ modellerini kullanarak arama sonuçlarını daha organize bir şekilde sunacak. Yeni düzenlemelerle, açık uçlu arama sonuçları kategorilere bölünerek kullanıcılara daha alakalı sonuçlar gösterilecek. Bu özellik ABD’de mobil cihazlarda kullanıma sunulurken, ilerleyen dönemlerde daha fazla kullanıcıya ulaşması bekleniyor.

Google, bu yenilikleri Gemini yapay zekâ modeli ile temel arama algoritmasını birleştirerek hayata geçirdi.