MEB, 'Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli' doğrultusunda, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini geliştirmek amacıyla 5 ve 9'uncu sınıf öğrencilerine yönelik yeni örnek ölçme araçları hazırladı. Bu model ile, alana ve öğrencilerin gelişimsel özelliklerine uygun, geçerli, güvenilir ve kullanışlı ölçme araçlarının önemine dikkat çekildi.
Yeni ölçme araçları ve etkinlikler
Bakanlık tarafından yayımlanan yeni ölçme araçları, ilgili derslerin farklı öğrenme çıktıları ve süreç bileşenlerini bütünsel olarak değerlendirmeye olanak tanıyan çeşitli yaklaşımlar içeriyor. 5 ve 9'uncu sınıf müfredatına uygun olarak geliştirilen bu araçlar arasında şunlar bulunuyor:
- Çalışma kağıtları: Temel eğitim ve ortaöğretim derslerine yönelik hazırlandı.
- Açık uçlu sorular: Öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlıyor.
- Tanılayıcı dallanmış ağaç: Öğrencilerin öğrenme süreçlerini analiz etmeye yardımcı olacak.
- Yapılandırılmış grid: Öğrencilerin bilgi ve becerilerini farklı boyutlarda değerlendirecek.
- Performans görevleri: Uygulamalı öğrenmeyi teşvik eden örnekler içeriyor.
Süreç ve uygulama
MEB, yeni eğitim öğretim yılında kademeli olarak uygulamaya geçilecek olan bu ölçme araçları ile öğrencilerin gelişimlerini daha etkili bir şekilde takip etmeyi hedefliyor. 5 ve 9'uncu sınıf öğrencilerine yönelik önceki yayımlanan örneklerle birlikte, eğitim sürecinin kalitesini artırmayı amaçlıyor.
"Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" çerçevesinde geliştirilen yeni ölçme araçları, eğitimde daha etkili bir değerlendirme süreci sağlarken, öğrencilerin öğrenme deneyimlerini zenginleştirmeyi amaçlıyor.