Elektronik perakendecisi MediaMarkt, günlük görevleri optimize etmek, ekiplerin üretkenliğini artırmak ve güvenli bir kullanıcı deneyimi sağlamak amacıyla yeni bir yapay zeka dijital asistanı olan Sandy'yi geliştirdi. Ocak ayı itibarıyla MediaMarkt Türkiye'de de devreye alınan Sandy, çalışanlarının iş süreçlerini kolaylaştırarak, daha stratejik konulara odaklanmalarına olanak tanıyor.
Hedef iş sürecini hızlandırmak!
MediaMarktSaturn'ün yapay zeka proje grubuyla iş birliği içinde İletişim Merkezi Yapay Zekâ ekibi tarafından geliştirilen Sandy, kullanıcıların kod bilgisi gerektiren sorgular yapmak yerine günlük konuşma dilini kullanarak analitik platformlarda soru sormasına olanak tanıyor. Sandy, metin ve görüntü üretmenin yanı sıra, kod yazma desteği de sağlayarak işlerin daha hızlı ve verimli bir şekilde yapılmasına yardımcı oluyor. Bu sayede çalışanlar, daha fazla zaman kazanarak üst düzey stratejik işlere odaklanabiliyor.
Hangi programlar üzerine kurulu?
Ayrıca, Sandy'nin geliştirilme sürecinde veri güvenliği ve koruması da ön planda tutuldu. Sandy, çalışanların günlük işlerini güvenli bir şekilde yapabilmelerini sağlarken, hassas bilgilerin korunmasına yönelik de önemli bir adım atılmış oldu. Kullanıcı dostu bir arayüze sahip olan bu dijital asistan, başlangıçta OpenAI'nin GPT 3.0 ve 4 modelleri, Google'ın Palm2 modelleri, Stable Diffusion ve Dall-e gibi görüntü üretim programları ile desteklendi. Son dönemde ise Sandy'ye Llama3 ve Gemini Pro'nun en yeni modelleri entegre edildi.
Sandy ile dijital dönüşüm
MediaMarkt Türkiye Pazarlama, Kurumsal İletişim ve E-Ticaret Direktörü Tolga Ünvan, "Sandy, Deneyim Şampiyonluğu vizyonumuzda yeni bir kilometre taşı. Sandy ile dijital dönüşüm yolculuğumuzda önemli bir adım daha attık. Sandy, operasyonel işlerimizi kolaylaştırırken, ekiplerimize günlük işlerinde zaman kazandıracak ve genel olarak müşteri ve çalışan deneyimlerini sürekli iyileştirmeye yönelik kararlılığımızı pekiştirecek," dedi.
Yapay zekâ uygulamalarının, özellikle online alışveriş deneyimine entegre edilmesinin MediaMarkt için son iki yıldır öncelikli bir hedef olduğunu belirten Ünvan, "Yapay zekâ teknolojilerini çalışanlarımızın kullanımına sunmaktan dolayı heyecanlıyız," diyerek bu yeniliğin şirkete kattığı değeri vurguladı.