Özel İzmir'de anlattı: CHP aday belirleme sürecinde yapay zekayı nasıl kullandı?

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Genel Başkanı Özgür Özel Dikili’deki halk buluşmasının ardından kameraların karşısına geçti.

CHP Genel Başkan Özel basın mensuplarının sorularını yanıtlarken, aday belirleme sürecinde yapay zeka kullanımına ilişkin detaylı bir açıklama yaptı. 

HATAYI UYARDI, ÖNE ÇIKAN İSMİ HABER VERDİ! 
CHP Genel Başkanı, "Yapay zeka çağın bir gerçeği. Yapay zekadan da yararlandık dediğimiz konu şu. Örneğin 2019’da yapılanın 20-25 katı anket yaptık. Ölçme-değerlendirmeye çok önem veriyoruz. 8 firmanın teknolojisi olanak veriyordu, bu teknolojiye uyumluydu. Onlar kendi arama merkezlerinden bizim yolladığımız link üzerinden arama yapıyorlar. Bizim yolladığımız link hem o görüşmeyi yedeklemeye hem de yapay zekanın bir hata varsa müdahale etmesine bazen de bazı durumlarda önerilerde bulunmasına olanak veriyor. Örneğin 3 bin kişilik bir anketin 500.anketinde yapay zeka arama merkezini durduruyor, ‘Ankette ismi olmayan birisi bütün açık uçlu sorularda yüksek frekans veriyor’ diyor. ‘Bunu ankete dahil etmek ister misiniz?’ diyor. Dönüyorlar bize, biz de ‘Böyle bir isim çıkıyormuş’ diyoruz. Örneğin ‘Önceki dönemde milletvekili adayımızdı, başvuru yapmadı’ diyor. Kendisini ankete koyuyoruz, değerlendirmeye dahil ediliyor. Böylelikle yapay zekanın açık uçlu sorularda yüksek frekans alıp seçenek olarak dahil ettiği durumlar oldu. Bunların içinden adaylığı kabul edenler hatta adaylaşanlar oldu. Yapay zekanın böyle bir katkısı oldu. Ancak bir diğer yandan da örneğin anketör 18-25 arası bir kadınla görüşmesi gerekirken, 42 yaşındaki bir hanımefendiyle yapılan görüşmeyi 24 diye kaydedince anketi durduruyor. Bu tip avantajlar var" dedi.  

ADAYLARA KELİME BULUTU! 
Özel, "Kampanyaya bir diğer katkısı ise kelime bulutları oluşturması… Niteliksel araştırmalar yapılırken, bir kentin hatta bir ilçenin sorunları sorulduğunda görüşmenin yapıldığı kişilerin en çok kullandığı kelimelerden bulut oluşturuyor. Biz de adaylarımızın önüne ilçemizin kelime bulutu budur diye veriyoruz. En büyük kelime o kentin en çok konuştuğu kelime… Örneğin susuzluk, örneğin yol, örneğin doğalgaz. O ilçede çok önemsenen kelimeler varsa onları da adayın sloganına dahil etmesini öneriyoruz. Örneğin bilgili, geçmişte belediyeciliği bilen iyi bilen birisi olsun diye bir şey varsa ‘İşi ehline verin’ diye bir slogan tercih edilebiliyor. Yapay zekanın böyle katkılarını aldık, bundan sonra da kullanmaya devam edeceğiz. Biz bu topraklara matbaayı 200 sene geç getiren değil, bilimi ön plana alanların siyasi olarak devamıyız. O yüzden yapay zekaya ilk başvuran partinin CHP olması normal" diye konuştu.

GERÇEKİZMİR

0 Yorum

Yorum Gönder