Ticaret Bakanlığı, e-ihracatın Türkiye ekonomisindeki payını artırmak amacıyla 2025 yılı için 8 milyar dolar hedefini belirledi. 2024 yılı itibariyle e-ihracat hacmi 6,4 milyar dolara ulaşırken, Türkiye’nin genel ihracatındaki payı da giderek artıyor. Bakanlık, e-ticaret aracılığıyla ihracatçıların yurt dışı müşterilerine doğrudan ulaşabilmesi amacıyla hayata geçirilen “E-İhracat Destekleri Hakkında Karar”la ihracatçılara çeşitli kolaylıklar sağlamaya devam ediyor.
E-ihracat hacmi her yıl büyüyor
Ticaret Bakanlığı’nın yaptığı açıklamada, Türkiye'nin e-ihracatının 2022'de 2,2 milyar dolarla yüzde 0,90, 2023'te 5 milyar dolarla yüzde 2,12 ve 2024'te de 6,4 milyar dolarla yüzde 2,6'ya çıkmasının önemli bir başarı olduğu belirtildi. Bakanlık, e-ihracatın ekonomik katkısının daha da artması için çalışmalarına devam edeceklerini belirterek, 2025’te e-ihracat hacmini 8 milyar dolara çıkarmayı hedeflediklerini ifade etti.
Destek paketiyle ihracatçılara büyük katkı
Bakanlık, e-ihracat alanındaki faaliyetleri desteklemek amacıyla 320 milyon liralık bir destek sağladı. Bu destekle, 207 şirket, 2 pazar yeri, 6 perakende e-ticaret sitesi ve 9 e-ihracat konsorsiyumu desteklendi. Ayrıca, İslam İşbirliği Teşkilatı’na üye ülkeler başta olmak üzere, Çin gibi küresel pazar yerlerinde de Türk firmalarına ek destekler sağlanmaya devam ediliyor.
E-Kolay İhracat Platformu ile kolaylaşan süreçler
Bakanlık, e-ihracat yapmak isteyen firmalar için E-Kolay İhracat Platformu'nu kurarak, küresel ticaretin her alanında ihracatçıların yanında olmaya devam ediyor. Çin, Rusya ve Latin Amerika'daki pazar yeri ve sosyal medya platformları için sağlanan kılavuzlar, Türk firmalarının uluslararası pazarlarda daha etkin olmasını sağlıyor.
Küresel e-İhracat Zirvesi devam edecek
2024 yılında İstanbul’da düzenlenen Küresel e-İhracat Zirvesi’nin başarısı, 2025 yılında da devam edecek. Bakanlık, Türkiye’nin küresel e-ticaret ekosisteminde daha güçlü bir yer edinmesi için çeşitli ülke heyetleri düzenleyecek ve sektördeki paydaşlarla işbirliğini artırmaya devam edecek. 2028'de e-ihracatın genel ihracat içindeki payının yüzde 10'a çıkması hedefleniyor.