Ticaret Bakanlığı, Türkiye’nin 2025 yılı için belirlediği e-ihracat hedefini 8 milyar dolar olarak duyurdu. 2024 yılında e-ihracat hacmi 6,4 milyar dolara ulaşırken, bu rakam toplam mal ihracatındaki payını yüzde 2,6’ya yükseltti. Bakanlık, ihracatçıların küresel pazarda daha güçlü olabilmesi için yeni destek mekanizmalarını devreye soktu.

E-ihracatta büyüme hedefi

Bakanlık verilerine göre, e-ihracat 2022 yılında 2,2 milyar dolar seviyesindeyken, 2023’te 5 milyar dolara ulaştı. 2024’te ise yüzde 27,4’lük bir artışla 6,4 milyar dolara çıktı. Ticaret Bakanlığı, 2025’te bu rakamı 8 milyar dolara çıkararak Türkiye’nin e-ihracat ekosistemini daha da güçlendirmeyi hedefliyor. Bakanlık, bu doğrultuda ihracatçılara yönelik destekleri artırmaya devam edecek. 2024 yılı itibarıyla 207 şirket, 2 pazaryeri, 6 perakende e-ticaret sitesi ve 9 e-ihracat konsorsiyumuna toplam 320 milyon TL’lik destek sağlandığı açıklandı.

Yeni hedef ülkeler belirlendi

Bakanlık, e-ihracatın gelişimi için Suudi Arabistan, Katar, Kuveyt ve Nijerya’yı "E-İhracatta Hedef Ülkeler" arasına ekledi. Bu ülkeler için ilave yüzde 20 destek imkânı sunulurken, Çin pazarına yönelik pazaryeri komisyon desteği de getirildi. Ayrıca ABD ve Kanada’daki öncü pazaryerlerinde komisyon giderleri destek kapsamına alındı.

Ege'de balıkçılık sezonu verimli geçiyor Ege'de balıkçılık sezonu verimli geçiyor

E-Kolay İhracat Platformu devrede

E-ihracata yeni başlayan firmaların süreçlerini kolaylaştırmak için Ticaret Bakanlığı tarafından geliştirilen "E-Kolay İhracat Platformu" (E-KİP) hizmete sunuldu. Platform, 18 farklı pazaryeri ve 5 farklı dijital reklam kanalı için kılavuzlar sunarak ihracatçı firmalara rehberlik edecek. Ayrıca Çin, Rusya ve Latin Amerika’da faaliyet gösteren bölgesel pazaryerlerine yönelik bilgilendirmeler yapıldı.

E-ihracatın payı yüzde 10’a çıkarılacak

Ticaret Bakanlığı, Türkiye’nin küresel e-ihracat ekosistemindeki yerini güçlendirmek amacıyla 2025 yılında Brezilya, Endonezya ve Japonya gibi ülkelerde ticaret heyetleri düzenlemeyi planlıyor. 2024’te İstanbul’da düzenlenen ve 30’un üzerinde küresel pazaryerini bir araya getiren İstanbul Küresel E-İhracat Zirvesi’nin (IGEXX) 2025’te de gerçekleştirileceği duyuruldu. Bakanlık, uzun vadeli hedef olarak e-ihracatın toplam ihracat içindeki payını 2028 yılına kadar yüzde 10’a çıkarmayı planlıyor.

Kaynak: Haber Merkezi