Türkiye’nin önde gelen gıda markalarından Pınar Et, dondurulmuş gıda pazarındaki büyümenin hızla ivmelenmesiyle birlikte, tüketici taleplerine hızla adapte olarak inovasyon süreçlerini sürdürüyor ve sektördeki payını artırıyor.
Dondurulmuş gıda sektörü hızla büyüyor
Pınar Et Genel Müdürü Hüseyin Demir, son yıllarda dondurulmuş gıda pazarının Türkiye'de 5 milyar TL’ye yaklaşan büyüklüğe ulaştığını ve özellikle ev hanımlarının iş gücüne katılımının artması ve tek yaşayan bireylerin çoğalmasının, bu büyümeyi tetiklediğini belirtti. Demir, “Tüketiciler zamanlarının kısıtlı olduğu durumlarda hızlıca hazırlanabilen, çeşitlilik ve yenilik arayan ürünlere yöneliyor. Hamur ürünleri, pazarın en büyük payını alıyor; ciroların %65’i hamur, %29’u et ve %6’sı deniz ürünlerinden oluşuyor” diye konuştu.
Global pazarda ilgi gören yeni ürünler
Sağlıklı yaşam trendlerine paralel olarak, Pınar Et, dondurulmuş gıda portföyünü çeşitlendirmek amacıyla bitki bazlı beslenme ve glutensiz beslenme gibi popüler ihtiyaçlara yönelik ürünler geliştiriyor. Demir, “Planty ailesinin Power Burger, Köfte ve Nugget gibi ürünleri ile Glutensiz Pizza Tabanı, yalnızca Türkiye’de değil, global pazarda da büyük ilgi görüyor. Bu ürünler, tüketicilere sağlıklı ve doğal seçenekler sunarak sektördeki büyümeyi pekiştiriyor” dedi.
Dijitalleşme ve inovasyonla yeni bir dönem başlatılacak
Pınar Et, pazarlama stratejilerinde dijitalleşmeye ve inovasyona daha fazla odaklanacak. Hüseyin Demir, dijital platformlar ve e-ticaret kanalları üzerinden geniş kitlelere ulaşmayı hedeflediklerini belirterek, “Sosyal medya ve dijital reklamlar sayesinde tüketicilerle etkileşimi artıracak, sağlıklı yaşam ve sürdürülebilirlik temalı inisiyatiflerle tüketici bilincini yükselteceğiz” dedi.