İstanbul Valiliği, ikinci el eşya ve hurda alım satımı yapan işletmelere yeni düzenlemeler getirdi. Artık ikinci el eşya satışlarında fatura kesilmesi, kimlik bilgileri ve eşya özelliklerinin kaydedilmesi zorunlu hale geldi. Bu adım, çalıntı eşya satışının önlenmesi için atılmış bir adım olarak değerlendiriliyor.

Kadın girişimcilerin Türkiye ekonomisindeki yeri: Başarı hikayeleri! Kadın girişimcilerin Türkiye ekonomisindeki yeri: Başarı hikayeleri!

İkinci el eşya ve hurda alım satımında yeni zorunluluklar

İstanbul’da, ikinci el eşya ve hurda alım satımı yapan işletmelere yönelik yeni düzenleme yürürlüğe girdi. Valilikten yapılan açıklamaya göre, işletmeler artık hurda alım satımı yaptıkları şahıslara ait kimlik, adres, eşya, miktar ve özelliklerini belirten bir "İkinci El Malzeme Alım Satım" belgesi düzenleyecek. Ayrıca, fatura düzenlenmesi zorunlu olacak ve işletmelerin güvenlik için kamera sistemi kurması gerekecek.

Bu yeni düzenleme, çalıntı eşya satışını engellemeyi amaçlıyor. Belgesiz satışların, çalıntı eşyalara ulaşılmasını zorlaştırdığı belirtilirken, düzenleme kapsamında her türlü ikinci el eşya ve hurda alım satımı kayıt altına alınacak. İşletmeler, bu alımları envanter listesine kaydedecek ve gerektiğinde kolluk kuvvetlerine ibraz edilecek.

18 yaş altına satış yasak

Düzenlemeye göre, 18 yaşından küçük kişilere yanlarında vasileri olmadan ikinci el eşya veya hurda satışı yapılamayacak. Ayrıca, hurda ve ikinci el eşya satışı yapan işletmeler, hırsızlık suçuna konu malzeme alımı yapmamayı taahhüt edecek.

Belgesiz satışa cezai işlem

Yeni düzenlemelere aykırı hareket eden işletmelere adli ve idari işlem uygulanacak. İşletmeler, tanzim edilen alım satım belgelerini 1 yıl süreyle saklamak zorunda olacak. Ayrıca, seyyar hurdacılık yapan şahısların, yerel idarelerden gerekli belgeleri alarak yetkililere ibraz etmeleri gerekecek.

Kaynak: Haber Merkezi