Türkiye’de araç parkı giderek yaşlanıyor. Ortalama otomobil yaşı 2024 itibarıyla 14,2’ye ulaştı.

Aşçı maaşları ne kadar? 5 yıldızlı otellerde aşçı maaşları Aşçı maaşları ne kadar? 5 yıldızlı otellerde aşçı maaşları

Trafikte bulunan toplam 16 milyon 232 bin aracın yaklaşık dörtte biri, hurda olarak değerlendirilebilecek 21 yaş ve üzerindeki araçlardan oluşuyor.

0-5 yaş arası araçların oranı düşüşte

Ekonomi Gazetesi’nin haberine göre, 2017’de yüzde 34,3 olan 0-5 yaş arası otomobillerin toplam araç parkındaki oranı, 2024 yılında yüzde 24,5’e geriledi. Bu düşüş, yeni araç alımlarındaki zorlukların yanı sıra, ekonomik şartların otomobil yenileme sürecini zorlaştırmasıyla ilişkilendiriliyor.

6-10 yaş arası araçların payı ise yüzde 17,2’den yüzde 20,2’ye yükselirken, 11-15 yaş arası araçların oranı yüzde 12,4’ten yüzde 17,7’ye çıktı. Öte yandan, 16-20 yaş arası araçların oranı yüzde 13,3’ten yüzde 12’ye düştü.

Hurda araçların oranı artıyor

Hurda olarak nitelendirilen 21 yaş ve üzerindeki araçların oranı, 2017 yılında yüzde 22,8 iken 2024 yılında yüzde 25,6’ya yükseldi. Bu da trafikteki her dört araçtan birinin hurda yaşında olduğunu gösteriyor.

Türkiye genelinde, toplam 16 milyon 232 bin aracın 4 milyon 160 bini 21 yaş ve üzerindeyken, 0-5 yaş arası araç sayısı 3 milyon 970 bin seviyesinde kaldı.

Düşen alım gücünün etkisi

Uzmanlar, araç parkının yaşlanmasındaki en büyük etkenin, düşen alım gücü olduğunu belirtiyor.

Artan otomobil fiyatları ve ekonomik şartlar, bireylerin araçlarını yenilemesini zorlaştırıyor. Bu durum, trafikte daha eski araçların kullanımına neden oluyor ve araç parkının yaş ortalamasını yükseltiyor.

Kaynak: Haber Merkezi