Bayraktar TB3, TCG Anadolu gemisinde gerçekleştirilen test uçuşlarıyla, havacılık ve denizcilik alanında çığır açtı. 19 Kasım’da 12 derece eğimli kısa pistten havalanan TB3, açık deniz üzerinde 46 dakika süren bir test uçuşu gerçekleştirdi. Testin ardından TB3, hiçbir iniş destek ekipmanı kullanmadan başarılı bir şekilde gemiye iniş yaptı.
Yerli motor ile irtifa rekoru
Bayraktar TB3, yerli PD-170 motoruyla 25 Haziran 2024’te 36 bin 310 feet irtifaya çıkarak yüksek irtifa sistem performans testini başarıyla tamamladı. Böylece Türkiye’nin insansız hava aracı teknolojisinde önemli bir eşiği daha geçti. Baykar’ın bir diğer milli geliştirmesi olan Bayraktar AKINCI TİHA’nın 45 bin 118 feet ile milli havacılık tarihimizdeki irtifa rekoru ise hâlâ elinde bulunduruyor.
Denizden havaya: Rampa testlerinden gemiye
Bayraktar TB3’ün TCG Anadolu’da konuşlandırılması için yapılan hazırlıklar kapsamında, Edirne’nin Keşan ilçesindeki Baykar Uçuş Eğitim ve Test Merkezi’nde, gemi pistine benzer bir 12 derecelik eğimli rampa inşa edildi. İlk rampa kalkışını 1 Haziran 2024’te gerçekleştiren TB3, kapsamlı test kampanyası sonucunda TCG Anadolu’dan havalanmaya hazır hale geldi.
Uçuş saatleriyle güven veren performans gösterdi
TB3, bugüne kadar toplamda 700 saatten fazla havada kalmayı başardı. 20 Aralık 2023’te gerçekleştirdiği uzun uçuş testinde ise 32 saat boyunca kesintisiz havada kaldı ve toplam 5 bin 700 kilometre yol katetti. Ayrıca, 26 Mart 2024 tarihinde Aselsan’ın geliştirdiği ASELFLIR-500 sistemini başarıyla entegre ederek keşif, gözetleme ve hedefleme yeteneklerini en üst seviyeye çıkardı.
Türk mühendisliğinin dünyaya armağanı
Baykar’ın milli ve özgün olarak geliştirdiği Bayraktar TB3, dünya çapında dikkat çeken teknolojik başarılarıyla Türk savunma sanayisinin liderliğini bir kez daha kanıtladı. Denizden kalkış ve iniş yapabilen bu öncü SİHA, havacılık ve savunma teknolojilerinde yeni bir çağ başlatıyor.